先週土曜日に出した問題の、正解を発表します!

Here is the correct answer to the quiz in last Saturday's blog.


問題: http://ameblo.jp/workingkent/entry-11820982342.html


残念ながらオンラインでは正解のコメントはありませんでした。
また、私とオフラインで会った人で「正解は○○さんですか?」と
言われた数名の方の中で、正解者はたった一人でした。

No one gave a correct answer online, but some people asked me for the answer offline, and just one of them was correct.


彼は、インターネット上で私のことを色々と調べてみて、
何とか正解にたどり着いたようでした。根性ありますね!(笑)

He looked up various information about me on the internet and found the correct answer there. Good work!


ヒントは、お酒を飲まないはずの私がビールジョッキを持っていた

り、生やしたことのないはずの口ひげを付けていることでした。
つまりこれは実生活ではなくて、お芝居のワンシーンなのです。

Hint: Even though I don't drink, I'm holding a beer mug, and I have a moustache despite the fact I have never grown a moustache in my life. In other words, this is a scene from a drama, not real life.


それから、少しだけ写っている男性の頬の形、まゆ毛や目元を見て、
彼の熱狂的なファンの人なら気付いてくれるんじゃないかな?と期待した
のですが、残念でした。相当な人数のファンがいるはずなのですが…。

The male friend is just barely visible on the left side of the picture. I thought one of his ardent fans might be able to guess from the line of his cheek, and his eyebrows and eyes, but no one did. This despite the fact that he has legions of fans.


ということで、先日の写真の、全貌はこちらです!

So, here is the whole picture.



正解は、松本幸四郎さんと大原麗子さんでした!

Answer: Koushiro Matsumoto and Reiko Ohara.





1984年のNHK大河ドラマ「山河燃ゆ」のワンシーンです。
これほど偉大な役者さんたちと共演できたことを、
今でも誇りに思います。

This is a scene from the NHK Taiga Drama “Sanga Moyu” which was broadcast in 1984. I feel very honored to have had the opportunity to appear with such great actors.


また、大原麗子さんのご冥福をお祈りします。

Reiko Ohara has passed away. May her soul by God's mercy rest in peace.