フィリピンの大学に潜入しました | フィリピン・アラバンのななつことば
先日マニラにあるデ・ラサール大学に行って来ました!






ドイツを拠点にドイツ語と日本語で小説を書き、
数々の文学賞を受賞されている
多和田葉子氏の講演会に参加するためです。

芥川賞作家のお話を聞けるチャンスなんて
滅多にないことです。



大学までアラバンから車で40分ほど。

渋滞もなくスムーズだったので
思っていたよりも早く着き、
時間まで学内散策をしました。

わたし、学校が大好きなんです!



軽食スペース。

ショッピングモールに入っているような
食品スタンドがありました。

学生に戻った気分〜




4階の講堂で講演会を聴きました。

感想は以下。英語の講演だったので
英語で書いてみた。


I was so impressed by attending this event "Writing in Two Worlds :An afternoon with Yoko Tawada".

As a user of three languages (Mandarin, English and Japanese), I think I should write more , especially in Mandarin and English.

As Dr.Tawada mentioned in talking, Japanese people tend to think only Japanese can write Japanese, but it's not true.
I don't want to be a cage of Japanese language any more. I will write more in English and Mandarine.

Thank you very much for this great oppotunity.


#yokotawada #多和田葉子