この投稿をInstagramで見る

コンテチーズ生産者協会とCAFAJ(チーズアートフロマジェ協会)共催のオンラインセミナーに参加しました。 村瀬美幸先生がコンテチーズを使って、チーズプラトー制作実演と、コンテを使ったチーズトーストを紹介してくださいました。 セミナー後、私もコンテを使ったチーズプラトーと、チーズトーストを作ってみました。 事前に届いたコンテチーズは、熟成期間の違う2種類。 それぞれテイスティングできるよう、形を変えてカット。少し甘味をプラスして味わえるよう、ドライフルーツをあしらいました。 チーズトーストは、三種のスパイスを使って味を変えました。一つ目はパプリカスパイス。二つ目はパセリスパイス。三つ目は山椒。ハムとスライスしたコンテチーズを交互に重ねて、焼きました。 次の日に、トーストサンドも作りました。スクランブルエッグにコンテチーズを混ぜて、カリッと焼いたパンで挟んで、トマトピューレを添えました。 和の器や洋の器を用いて盛り付けると、雰囲気が変わり、コンテチーズを更に楽しめると思います。 数年前に挑戦した、チーズカーヴィングコンテストでは、1/8サイズのコンテチーズに、薔薇を刻みました。作品のタイトルは「ミダス王の黄金のバラ」。コンテチーズの美しい黄色味を、黄金の薔薇にみたてました。カーヴィングしたチーズは、琺瑯容器に取っておき、チーズフォンデュにしました。作品のチーズも、コンテスト終了後、来場者にふるまわれたそうです。 https://www.vogue.co.jp/special-feature/2015-10/30/fromages 今日はどんなコンテチーズのトーストをつくろうかしら🤗 I participated in an online seminar co-sponsored by the Comte Cheese Producers Association and CAFAJ (Cheese Art Fromage Association). Miyuki Murase, the lecturer, gave a demonstration of making cheese plateau using Comte cheese. She also introduced cheese toast, too. After the seminar, I made a cheese plateau and cheese toast using Comte cheese. There were two types of Comte cheese delivered in advance with different aging periods. Cut in different shapes so that you can taste each. Dried fruits are added so that you can enjoy it with a little sweetness. Cheese toast were tasted differently with three spices. The first was using paprika spice. The second was using parsley spice. The third is Sansho (Japanese pepper). Ham and sliced ​​Comte cheese were layered alternately and topped on the seasoned bread and toasted. The next day, I also made a toast sandwich. Scrambled eggs mixed with Comte cheese, sandwiched between crispy bread and served with tomato puree. If you arranged it on Japanese or Western dish ware, the image will change and you can enjoy Comte cheese even more. At the Cheese Carving Contest, which I challenged a few years ago, I carved roses onto 1/8 size Comte cheese. The title of the work is "Golden Rose of King Midas". The beautiful yellow color of Comte cheese is likened to a golden rose. The carved cheese was saved in an other container and made into cheese fondue. It seems that the cheese of the work was also served to

Yuki Hayakawa(@yuki.hayakawa)がシェアした投稿 -