【FACEBOOK】https://www.facebook.com/DalaiLama より引用・翻訳(拙訳ですが)

私たちが怒りに心頭している時、私たちは現実に対して盲目となっています。怒りによって瞬間的にエネルギーが爆発するように感じることがあるかもしれませんが、そのエネルギーとは抑制の効かない類のものであり、善と悪を判別する脳の一部を封鎖するものです。自らの問題に対処するには、私たちは実際的で現実的である必要があります。私たちが現実的であろうとするとき、人知を適切に使う必要があります。つまり、精神を穏やかにする必要があるということです。

When we are angry we are blind to reality. Anger may bring us a temporary burst of energy, but that energy is blind and it blocks the part of our brain that distinguishes right from wrong. To deal with our problems, we need to be practical and realistic. If we are to be realistic, we need to use our human intelligence properly, which means we need a calm mind.