資料室の展示替え The change of contents in our gallery | つまようじ資料室 稲葉修の部屋

つまようじ資料室 稲葉修の部屋

大阪・河内長野の「つまようじ資料室」を運営する株式会社広栄社会長・稲葉修の公開しているブログです。



2年ごとに行っている展示替えをしました。大正13年にアメリカから輸入した楊枝製造機械の2台の写真と現物を展示していましたが、製造ラインの他の3台の写真も加えました。合計5種類で7台がセットになっていて全部を買うと地方銀行の資本金位掛かると言われて主要な2台を購入しました。他の3台はどのようなものだったのかに興味を持たれる方が多いので写真を公開した次第です。その内訳は原木の幅を揃える機械、煮沸した原木をかつら剥きする機械と剥いた板の幅を揃える機械です。ものづくりでアメリカが輝いていた時代の製品です。


We changed the contents of exhibitions every year.We have exhibited the 2 imported machines of toothpicks from America in 1924.This time we added the 3 other assemble lines. If he tried to buy the full sets, 5 kinds 7 machines, the cost was nearly the capital of rocal bank. As our visitors have interest in other machines, we showed the photos. One is the machine to adjust the size of row timber.Second is

rotary machine to peel the boiled timber. The another is machine to adjust the size of peeled wooden sheet.The machines were made at the shinning ages for production in America.