adtech Tokyo international 2016@上智大学でMCをします! | 椿ブログ

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8/23(Tues)、上智大学で開催のadtech Tokyo international でMCという大役を拝命し、長年のadtech大fanとしても、このように母校でステージに立てる事も、大変光栄と同時に夢みたいです!
ミッションコンプリートできるように頑張ります。

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嬉しすぎて記念キャプチャ爆笑

http://international.adtech-tokyo.com

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今年のadtech Tokyo international 2016コンテンツ、タイトルとサマリーを見ながら、メモです。

予習中なので、コメントやご意見頂けると嬉しいです!

[K-1] Winning in the digital economy in China


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キーノートは、すごいキャリアのグローバル人材の方。エージェンシーで1000人以上の組織をマネジメント。ここ2年での受賞もすごい。中国のブランドコマース戦略もきになる。

[A-1] What Is Global Marketing? -Strategic Issues

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グローバルブランドの日本マーケターが、これまで何を学び、これからどうするかを話す。日本企業よりクリエイティブに力を入れているイメージ強いです。 



[B-1] Programmatic Advertising Market in APAC


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APACの半年〜1年の市場成長、成長の壁とプログラマティック広告のポテンシャルを話す。
ECが強いイメージがあるので、広告在庫と広告主のボリューム推移が気になる。

[C-1] How marketing methods differ between Japan and the rest of the world


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日本と海外のマーケティング手法の違いについて。
日本の消費者、最近のマーケティングテクノロジー、メディアと代理店の関係など。

[A-2] The hottest Global ad-tech Trends


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クロスデバイスやネイティヴ、アトリビューションなど新しいアドテクが出てきている。広告主側の視点で、今ホットなグローバルテクノロジーを話す。


[B-2a] Mastering the latest digital marketing in China


[B-2b] Workshop: Understand how marketing innovation is being shaped in London



[C-2] Marketer’s Challenge:Japanese product/service going Global

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日本企業のアジアへの海外進出について、起業家、弁護士、グローバルマーケターで話す。


[A-3] Effective Marketing Ideas for Startups and New Products

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スタートアップや新商品のマーケティングは、リソースがなかったり知見がなかったりするが、パネリストがどのような壁をどのように乗り越えてきたか話す。

[B-3] Mastering the latest digital marketing in India

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インドのデジタルマーケティングについて。パフォーマンス系、成長しているアフィリエイト、そして動画マーケティングなど。


[C-3] Introduction of Japanese ad-tech Chaos Map

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近藤さんが作ったカオスマップから、日本アドテク業界の特徴を語る。

ニコ In 2 years I see a lot of adtech player coming to Japan and many Japanese moving to there, including Kondo san :) 
I'm interested in what's the difference of culture of gaishi company and jp company ニコ

[A-4] Inbound Marketing: How can Japan achieve 40 million foreign travelers towards 2020?

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外国人観光客向けのマーケティングについて。

ニコ We feel foreigntourist is increasing a lot and many companies starting marketing to them. I think the Key problem is multi lingual information, content delivery...


[B-4] Digital Marketing Trends for South East Asia


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東南アジアのデジタルマーケティングについて。

ニコ I feel it's increasing Facebook commerce in SEA. I heard that Facebook commerce is more for personal shops, and customer buys via pm. It's completely different from JP market. I'd like to know what's happen in Facebook commerce in SEA. 

[C-4] Case Study: successful direct marketing campaign


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成功するダイレクトマーケティングのケーススタディについて。

ニコ I'm interested in video social media direct campaign ニヤリ As it said video is for branding... but I don't think so. So many infomercials in TV, it move people to buy now!  I believe it can be shift to smartphone.

[A-5] Marketing Strategies for the Future


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未来のマーケティング戦略について。

ニコAI will be part of workforce instead of human. As customer support, ad operation creative optimize, targeting, sales automation. We need to face what we can do. VR... Pokemon! 

[B-5a] Building a better world with AI


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AIでより良い世界を作る。

ニコI met appiar in adtechtokyo last year , very visionary team. I liked their concept then had mtg with them. They were auto-driving team in Google. They have system to understand audience from different devices. But I think they are thinking much more than it. Looking forward to know what they try to change the world!


[C-5] Editor-in-Chief’s Talk : The Latest Media Content Market in Japan

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日本のコンテンツ市場について編集長が話す

ニコ Sadoshima san from Cork! I'm curious about media market of SEA. 

[K-3] Closing Keynote : Challenge to Digital Marketing

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ニコ I feel Shieido doesn't stop challenging. I'd like to know marketing for tourists in Japan.