【ブクマ】adexchange、Audience Targeting系 | 椿ブログ

椿ブログ

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adexchange、Audience Targeting系のもろもろ。


グーグルゴーグルは久しぶりにこれはすごい!って思った。


速報ビデオ:Google Gogglesライブ動作中

これはすごい


一方で、音声検索日本語版はまだ微妙で使い物にならなかった。

たくさんサンプルをとってチューニングしていくためにも、みんな使ってあげてください。


■Audience Targeting


MediaMath and BlueKai Partner to Deliver Enhanced Audience Targeting Across Ad Exchanges | Business Wire

MediaMathもがんばってるなぁ。
『his partnershipenables agencies to easily select from BlueKai’s thousands ofin-market, demographic, geographic, lifestyle and behavioral segmentsand – using MediaMath’s unique optimization and biddable buyingcapabilities – reach target audiences with dramatically greaterprecision, scale and cost efficiency』

BlueKai :: Management Team

audience data exchange 『they are buildinga company that will enable a balanced ecosystem where targetedadvertising produces results for advertisers and continued revenue forpublishers—all driven by a data exchange that respects consumer controland privacy. 』


Turner Adds Sales Tool Nexus

audience targetingのアルゴリズムを透明化する派が出てきた。
『Nexus aims to take a different approach, swapping in transparency byleaning on industry standard data from Nielsen, @Plan and internalresearch. Turner’s sales team can tap Nexus to show specific programsand how they would appear, alongside data of the audiences they’d reachand brand lifts from previous campaigns』

■Adnetwork


Cogblog » Blog Archive » AOL: Pulling inventory from Ad.com?

@ayakobing これについての意見が聞きたいですー!

Five things you need to know... Ad networks - Media

question to @rubiconproject
-which part of asia are you talking about?
-I don't agree below. Yes, we need inventory, but The fact is, we need to educate advertiser as for Audience-targeting first.
『Audience-basedtargeting has not been popular because historically there hasn’t been amarketplace which can aggregate a large enough pool of inventory』


■Ad Exchange

Australian Publishers Looking To Retarget With Exchanges Says Funbox VP Childs-Eddy

Australiaもぼちぼちいる。


■Ad全般

ネット広告に未来はあるのか? ~ネット広告サバイバル/Infinity Venture Summit 2009 Fallレポート | Web担当者Forum

代理店のここの危機感ってまだちょびっとな気がするんだけど、どうなんだろう
『広告主が自分で広告を作って載せてしまうことが容易になるため、その人達は儲かっていいけど、広告屋の役割が乏しくなる可能性があるので厳しい』

■Search


グーグル、パブリッシャーによるコンテンツ掲載先の選択を自動化:ニュース - CNET Japan

トラフィックの広告売り上げよりコンテンツ販売の方が単価高いし確実だから、そりゃーマードック氏おこるわ。逆にむしろよしとしているのであれば、それはニーズあるかもね。
『Googleは非難に対し、トラフィックが増えるのだからパブリッシャーにはいいことだと主張し続けている』

検索エンジン考:YST変動は最終段階へ

YSPの件。

そんなにせかさないでくださいー。


■ネタ

ブラジルでサッカーの試合中に5億円盗まれる | 世界のこぼれ話 | Reuters

これか




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