Did you enjoy your Golden Week holiday? We didn't travel far this year, but we explored a lot of places close to home that we had never visited before. If I had to choose a theme for Golden Week this year it would be "flowers"! First, we visited an amazing botanical garden on Awajishima Island, which was full of rare and beautiful flowers on display. 
ゴールデンウイークはいかがでしたか?今年、私たちは遠いところまで行かなかったですが、割と近いところにあり、まだ行ったことのない場所を色々見に行きました。今年のゴールデンウイークのテーマを決めないといけないなら、「花」にしようと思います!最初の日、美しくて珍しい花がたくさん展示されている淡路島の「あわじグリーン館」という素晴らしい植物園を訪れました。

 

 

There were orchids in all different shapes and colors.
様々な形や色の蘭(ラン)がありました。

 

 

There were also some strange flowers on display that I had never seen or heard of before!
ほかには、見たことも聞いたこともない珍しい花も展示されていました。

 

 

In the Akashi Kaikyo National Government Park, there was this impressive arrangement of flower beds built on the side of a mountain. 
淡路島の国営明石海峡公園では、印象に残る山腹に作られた花壇がありました。

 

 

A lot of the flower beds were empty, or had just begun to bloom, but the ones that were in full bloom looked spectacular!
花はまだ植えていない花壇や、咲きだしたばかりの花壇が多かったですが、満開の花壇はとても美しかったです!

 

 

There were also paddle boats in the park! My son had never ridden in a paddle boat before, so he was really excited to give it a try. We bumped into a few rocks and bushes at the beginning, but he got the hang of steering the boat pretty quick!
公園にはサイクルボートもありました!息子はサイクルボートに乗ったことはなかったので、とても楽しみにしていたようです。最初は、石や植物に何回もぶつかりましたが、息子はすぐにサイクルボートの操作ができるようになりました!

 

 

Next we headed over to Awaji Farm Park England Hill. This park is famous for koalas and these tiny blue flowers called Nemophila. 
次は、「淡路ファームパーク・イングランドの丘」に行きました。このパークはコアラと、ネモフィラという小さな青い花で有名な場所らしいです。

 

 

Of course, my son and I wanted to take a picture with this strange figure made out of pots!
もちろん、私と息子はこの不思議な花瓶で作られたフィグュアと写真を撮りたかったです! 

 

 

My husband and I enjoyed the view of the ocean from the observation deck. After spending a full day walking around two spacious parks, we were absolutely exhausted by the time we got home. But that was only the first day of the three-day holiday!
私と夫が展望台で海の景色も楽しみました。一日中二つの広い公園を散歩していて、家に帰ったらすっかり疲れました。しかし、それは三連休の最初の日だけでした!

 

 

The next day, we packed our tent and sleeping bags in the car and headed to Ichinomiya Park in Kan-onji City for two days of camping! The campsite is located right next to the beach, so we could enjoy looking at palm trees . . . 
次の日は、テントと寝袋を車に乗せて、観音寺市の「一の宮公園」へ向かって、二日間キャンプを楽しみました!キャンプ場は海辺のすぐそばにあるので、ヤシの木を眺めたり…

 

 

. . . and searching for hidden treasure under the sand with our toy metal detector. 
おもちゃの金属探知機を使って砂の下に隠れている「宝」を探したりすることが楽しめました。

 

 

After setting up our tent, we headed out for lunch at a new udon noodle shop we have ever been to before called "Kamakiri", which means "Praying Mantis" in Japanese. The shop owners obviously have a good sense of humor! Not only did the udon look amazing, the hand-cut noodles tasted great too!
テントを張った後で、私たちが行ったことのない新しいうどん屋さん、「カマ喜ri」に行きました。オーナーさんたちはユーモアがありそうですね!うどんの見た目も面白かったし、手切りの麺もとても美味しかったです!