When we have free time, my 13 year-old son and I love playing the Pokemon card game. He has been playing since he was 7 years old, and even after all these years, he still enjoys playing it. He is a very good player, and when we play together, he usually wins no matter how hard I try!
暇な時間があれば、私と息子はポケモンカードゲームで遊ぶことが好きです。息子がポケモンカードゲームを始めたのは7歳の頃でしたが、何年が経っても、まだ興味があるようです。息子はとても上手なプレイヤーで、一緒に遊んだら、私はどんなに頑張っても、ほとんどいつも息子が勝ちます!

 

 

Today, rather than play with regular Pokemon cards, we played with a set of cards that my son made himself! My son found a website where you can create your own Pokemon cards. After you upload a picture onto a card template, you can change the information on the card, like the Pokemon's name and abilities. Because you can upload any picture you like, you can even turn your family and friends into Pokemon and make original cards for them!
今日は、普通のポケモンカードではなくて、息子が自分で作ったカードで遊びました!息子はオンラインで自分のポケモンカードが作れるウェブサイトを見つけました。カードのテンプレートに写真をアップロードしてから、名前やポケモンのわざなど、カードに書いてある情報を編集することができます。どの写真でもアップロードできるので、家族や友人をポケモンにして、オリジナルカードが作れます!

 

 

My son made some Pokemon cards with characters from one of his favorite movies.
息子は好きな映画の人物をポケモンカードにしました。

 

 

He also turned himself into a Pokemon card! This is "School Max" and "Cat Max".
息子は自分のこともポケモンカードにしました!こちらは「学校マックス」と「ねこマックス」です(笑)
 

 

We mixed my son's homemade cards in with regular Pokemon cards to make two decks, then we had a Pokemon battle!
息子のオリジナルのポケモンカードと普通のポケモンカードを混ぜて、二つのデッキを作りました。それから、ポケモンバトルを楽しみました!

 

 

We played using the same rules as the regular Pokemon card game, but instead of Pikachu and Charmander, we battled with "Plushie Master Max" and "Spider Max".
ポケモンカードゲームと同じルールで遊びましたが、ピカチュウとヒトカゲの代わりに、「ぬいぐるみマスターマックス」と「スパイダーマックス」を使ってバトルしました。

 

 

 

It was a very close game, but in the end, I somehow managed to win! We were both very surprised!
今回のバトルは接戦でしたが、私はなんとか勝つことができました!二人ともとてもびっくりしました!

 

 

When my son lost the game, he looked quite shocked! He even made an original "Sad Max" card to commemorate our battle. 
息子が負けてかなりショックを受けたようでした!このボトルの記念品として、息子はこちらの「悲しいマックス」というオリジナルポケモンカードを作りました。

 

 

He may seem sad now, but because it is extremely rare for me to win, I am positive that my son will come up with all kinds of new strategies and beat me in our next battle for sure! 
今のところは息子がちょっと悲しそうですが、私が勝つのは本当に珍しいので、これから息子が色々な新しい作戦を図って次回のバトルに必ず勝つと思います!