取材で二度もお会いする幸運に恵まれました。インタビューはもちろんパソコンを介してで、質問を事前に送っておくのですが、当日に突然聞いても、しばらく待っているとユーモアたっぷりに、ちょっといたずらっ子っぽい笑顔で答えてくださいました。重い障害をお持ちであることを忘れてしまうほどの、強烈な個性とチャーミングなお人柄で、惚れそうになりました。巨大な包容力というのか?とっても素敵でした。二度目の取材はプロデューサーとしてでしたが、別れ際、インタビューワーの榎原美樹キャスターが Can I give you a kiss? と言ったかと思うと先生のほっぺたにチューしました。私もまさに hug したいなぁと思っていたところだったので、ちょっぴり妬いてしまったのを思い出します。I was forturnate enough to meet him in person for TV interviews twice. Though both through a computer, his interviews were always very insightful and humorous. He was unbelivably charming and incredibly handsome. Everything about him was so awesome and we all forget he was on a wheelchair and we all fell in love with him instantly. I am still jealous that Miki Ebara, my best friend and journalist, all of a sudden, kissed him goodbye when we're about to leave him, and I still regret I didn't. R.I.P.  Dr.Hawking, we love you.