[歌詞+翻訳] ONE OK ROCK / Dystopia (一部) | Chaosmyth - ONE OK ROCK fan blog

 

 

昨日(5/28)から日テレの夜の報道番組「news zero」のエンディングテーマとして起用されている ONE OK ROCK の新曲 “Dystopia” の、歌詞が大体分かっている範囲を訳しました。

(歌詞(暫定))

Trying to find some inner peace
Apocalyptic tendencies
We blame it on a whisper
For the shame that is in our system

Pain in all our yesterdays
Fears that keep us wide awake
We are looking for a reason
When did we become the heathens

My colors bleed, I’m turning blue
You say godspeed, I follow you
We've got no place to go and
Nothing to lose

Find euphoria in dystopia
Let our souls become the magnets
No running from the sadness

Find euphoria in dystopia
When there is love and understanding
No running from the sadness


(歌詞翻訳)

心の平穏を何か見つけようとしている
滅亡に向かう世界の中で
僕らは それをささやき声のせいにする
僕らの体制の中にある恥ずかしさのせいにする

僕ら全員の昨日の中にある痛み
僕らを全く寝られなくさせている恐怖
僕らは理由を探している
僕らはいつから異邦人になったのかって

僕の血色が滲み出て 僕は死につつある
君が幸運を祈りますと言うなら 僕は君についていくよ
僕らには行き場所がないし
失うものもない

最悪の世界(ディストピア)の中でも幸福感(ユーフォリア)を見つけよう
僕らの魂を磁石のように引きつけ合って
悲しみから逃げちゃだめだ

最悪の世界(ディストピア)の中でも幸福感(ユーフォリア)を見つけよう
愛と理解があるなら
悲しみから逃げちゃだめだ