今朝の鳥島近海での地震による沿岸部への津波注意報、勝浦市の避難指示も全て解除されました






ところでハワイ🌈🌴の瀧昇くんと卯瀧くん






今日は授業の後、クラスの学生たちと一緒にジュリーのお宅にお招きを受けてリラックスした時間を過ごして来たようです











僕たち夫婦もそうでしたが、天文学者のジュリーのご主人に望遠鏡で土星を見せていただいたと喜んでいました







そしてその後、生徒の一人で大学院生のカリースの一人芝居を観てきたそう







観客も一緒に参加する形式で、リサイクル缶🥫♻️とお箸🥢を持って歌ったり音譜合奏したり音譜と言う楽しい舞台だったようです






門之助🤞




Relieved to know all the tsunami warnings and evacuation orders in Katsuura were lifted.


To change the subject, Takisho kun and Utaki kun were invited to Julie’s house with other students tonight.


Like my wife and myself, her husband, an astrophysicist showed the Saturn to the boys through his telescope.


They surely spent wonderful time there.


Then they went to see a play by one of the graduate students Karese.


They could enjoy this interactive performance, singing and playing recycled cans and chopsticks instruments together with other audiences.