昨日はお客様とのお食事会🍽️でした






いつも応援してくださる皆様は、先月の事件でご心配をしてくださったり、不安に思っていらっしゃる方も多くいらしたと思います






僕はこれからも前向きに、ただただ目の前にあることを一生懸命に取り組み真摯に歌舞伎と向き合っていくだけ、ということをご説明する機会とさせていただきました






皆様にはこの3年間の舞台やハワイ大学プロジェクトのお話、勝浦のお話など写真や動画をお見せしながらお話しました








そうそう瀧昇君と卯瀧君のご挨拶動画もご披露しました







皆様とても和気藹々と過ごされていました











多くの皆様にいらしていただきました、ありがとうございました










でもショックなことにあろうことか写真を撮るはずの妻がおしゃべりと食べるのに夢中になって 笑笑🤣 写真を撮り忘れました






一部ご出席なさった方から写真をお借りしました







門之助🤞



Had a luncheon with my patrons and guests yesterday.


Upon the tragic incident last month, so many of them worried about me, my family and the other actors, and were anxious about Kabuki.


As I faced their worries and anxiety, I needed to do this luncheon so that I can make myself clear that I would sincerely keep going on.


Because of this situation, we started the luncheon without making a toast.


I showed some pictures and videos of Kabuki seminars in Katsuura, University of Hawaii, and self-introductions of Takisho and Utaki.


As far as I could see, all of them seemed to have good time, I’m glad.


I’m grateful for all of you to have attended the luncheon.


But we found out my wife being concentrated too much chatting with guests and eating, she has forgotten to take pictures, of all things. Hahaha


So we’ve asked some of the guests to offer us some pictures.


Thank you so much for those of you who has offered their pictures.