今日は休演日






コストコへ行ってきました






高速から見える青々と緑が茂ったこの山⛰️







今から20年以上前には、ゴミの山でした😦






しかもただのゴミではなく、自転車や鉄屑、産業廃棄物などが積み上がったゴミ捨て場⁈でした






そこに雑草🌱が生えてきたと思ったら、うっすらと全体を覆うようになり🌿🌿🌿






ある時、ゴミの中に小さな木が数本🌲🌲生えていました






数年後、ゴミの山は草木🌱🌿🌲に覆われ、小山ができていました






そして今では自転車や鉄屑の山だったなんて誰も想像がつかないほど緑あふれる山⛰🌲🌲🌲🌳🌲🌳🌳になりました






人間がこの地球🌏から消えると、植物が全てを覆い尽くすと言いますが






こんな風にしてあっという間に地球🌏から人間の痕跡👣が消えていくんですね






それにしても植物🌿🌱🌳🌲の強いこと😲






門之助🤞




To COSTCO on this day off.


On the way to COSTCO, there’s a small hill beside highway.


This was used to be a garbage pile of scrap irons, bicycles, and factory wastes.


One day, I saw it covered with weeds, then it was completely covered with green grasses in few years later.


It became a green hill.


Then trees started to grow and now it has become a thickly forested hill.


So dense that no one never imagine it was a garbage pile. 


Can you imagine there are bicycles, scrap irons and factory wastes under the trees?


They say if we human beings disappear from the earth, it will be covered with greens in several decades.


This shows how the traces of our lives will be vanished completely.


Even so, I am quite amazed how strong plants are!