休演日を利用して鎌倉で僕たち夫婦の友人に会って来ました







鎌倉には色々観るところがありますが、食いしん坊の僕たちにとってはやはり食べ物に目が行きます





八幡様の近くの市場で美味しそうな色鮮やかな野菜をたくさん見つけて、うれしくなって買って来ました










鳩サブレーの「豊島屋洋菓子舗 置石」でひと息








美味しそうなケーキやパフェに目が眩んだ妻が、頼んだ大きなチョコバナナパフェも結局僕が食べちゃった









お土産は井上蒲鉾店の梅花はんぺんや揚げ物と豊島屋「扉」のパン







門之助🤞



Visited Kamakura to see a friend of ours on this day off.


Lots of sightseeing sites and shops there.


But the things attracted our attentions were foods.


Bought some local vegetables at a market near Tsurugaoka Hachimanngu.


Took a break at a cafe by Toshimaya.


Mesmerized by beautiful cakes and parfaits, my wife ordered chocolate and banana parfait and I ended up finishing up.


Oden ingredients at Inoue Kamaboko and some breads at Toshimaya Tobira.