佐渡ケ嶽部屋の千穐楽パーティーへ行ってきました








コロナの影響でいつもの1/3の規模で、お料理や会の進行など様々な観点から配慮されたパーティーでした





久しぶりにお目にかかった親方は相変わらず優しくて穏やかな素敵な方でした






そしてご長男の琴ノ若関は我が家の娘と同じ歳






立派なお相撲さんになりました






それにしてもパーティー自体に出席したのは2年8ヶ月ぶり





おっかなびっくりでしたが、少しずつ日常が帰って来ることを感じられた経験でした






部屋の皆様の来場所のご活躍を楽しみにしています






門之助🤞



End-Of-Tournament party of Sadogatake Stable.


They have reduced the number of guests, the way how foods are served, and the program due to the COVID-19. 


The stable master I met after two years and 8months blank was as gentle and cool as always.


His son Kotono Waka is as same age as my daughter and grew into an amazing sumo wrestler.


Attended the party timidly after 2 years and 8 months but I could feel that such ordinary days are coming back, little by little.


Looking forward to seeing the sumo wrestlers in the stable will do great in the next tournament.