今日は上野小学校での講演





6年生に向けての授業でした








全校生徒84名と言う3校のうち一番小規模の学校でした





この学校では様々な農業体験🌾、漁業体験🐟を通して豊かな教育を行なっている学校です





荒事の動きを指導する場面では、歌舞伎の素質がある子に出会い、うれしくなりましたアップ





この3日間で出会った子どもたちは「相手に対して純粋な興味を持つ目」「与えられたことを自分のフィルターを通して楽しむ音譜」と言う姿勢を持っていて👏、こちらもとても楽しく向き合うことができました音譜





これも人間力のひとつでしょうか





非常に大切なことですよね





今回はスケジュールの都合上3校のみでしたが、また是非機会を作って回りたいと思わせてくれる出会いでした






門之助🤞



I taught 6th graders in Ueno Elementary School which has only 84 students, the smallest among the three schools I visited this week.


They have lots of experience classes of agriculture and fisheries in the school.


While I was teaching the movements of “aragoto”, I surprisingly found a boy who has the makings of Kabuki and this made me very happy.


The children I met during these 3 days get genuinely curious about the person you are listening to and enjoy what you get from him/her.


Because of these attitudes. I could also enjoy the teaching.


Probably this means they know how to live and enjoy their lives.


Fairly important.


Such a pity I could only visit 3 schools this time, I would like to come back to Katsuura to meet children, thanks to the happy encounters.