ありがたいことにコロナ感染は微熱も喉の痛みも比較的すぐに治りました





ほっとしたのも束の間、数日前いつもの様に朝食のバタートーストを食べていたらなんだか味が薄いダウン





昼食夕食も味わうと言うより、確かめながら一つひとつ食べましたがどれも味が無いダウンダウンダウン





もはやコーヒー☕️と水🚰の違いも分からなくなりました😩





「これが後遺症の味覚障害?世の中には美味しい物が山ほどあるのに長く続いたら悲しいな」😢





食いしん坊の僕、絶望的な気分にもなりましたが幸い翌日には味覚が戻ってきました👌





療養生活が終わったらまたあんなもの、こんなもの食べたいなぁアップアップアップ

























門之助🤞


So far the symptoms were mild and didn’t affect me not so long and my isolation days will be over soon, I hope.


But as I was eating a toast for breakfast the other day, I felt something was wrong.


It was bland…


Tried to make sure if I could taste every bite of the foods on lunch and dinner, rather than enjoying them, I ended up feeling hopeless ‘causeI could no longer identify the differences of coffee and water.


“So this is the loss of taste they say, of COVID-19. I will feel hopeless if this symptom is long-lasting. Life is too short to be troubled by it.”


Luckily, I could regain my sense of taste the next day.


Now I’m dreaming of things I want to eat after the isolation.