いつも定期的にメインテナンスに行っているクリニックの帰りに、近くの高級食パンブームの火付け役のひとつとなった「サントル・ザ・ベーカリー」へ








焼き上がるのを待って、オーブンから出した熱々メラメラの一斤を抱えて帰って来ました






立ち上る湯気と共に芳しい香りが胃袋に直接「今食べたら美味しいよ〜」と訴えて来るようで






何度「この袋の中に手を入れて、火傷しそうに熱いパンをむんずと掴み、ちぎって食べてしまおうか」と思ったことか…






でも辛うじて自制心で欲望を押さえ込み、家まで持ち帰りました






そしてと〜っても美味しくいただきました






我慢した分余計に美味しかったです






写真撮り忘れました






門之助㊗️



To one of the bakeries sparked white bread boom “Centre The Bakery” on the way back from the clinic I regularly visit.


Holding the loaf of bread straight from the oven, I could barely restrain myself from tearing it off with my hands and eat it.


Thanks to my self-control, I could enjoy havingthe white bread for dinner yesterday.