ご報告が送れましたが😁「高麗蔵さんの数馬くんと仲良くなろう大作戦」は大晦日に進展を見せていたんです😲





テレビ電話💻プロジェクトがなんだかなぁ〜と言う不甲斐ない結果に終わりもやもや、行き詰まっていたのですが、2匹🐶🐱の間になにが起きたのか…





ケージ越しに数馬くん🐱とカイザー🐶は互いを確認し合うような様子でしたが、数馬くん🐱はリラックスモード






カイザー🐶はいつも通りちょっとハイテンションアップ





試しに数馬くん🐱、ケージから出してみたら、カイザー🐶がソーシャルディスタンスと言うこのご時世大切なことをすっかり忘れて🤪、ぐっと距離を縮めます






不躾なほど数馬くん🐱に鼻先を近づけましたが🐶、そこは余裕の数馬くん🐱





カイザー🐶は猫パンチ🐱ムカムカを一発も喰らうことなく終わりました





結局、険悪なムードになったり😤ケンカになったりする⚡️こともなく終始和やかなムード🕊のひとときでした






2匹🐶🐱にとって大きな前進🐾🐾となり、一年を締めくくりました👋









門之助🎍



Belated report of the project “Let’s be friends with Kazuma kun of Komazo san”.


It made a big progress on the New Year’s Eve.


Kaiser and Kazuma kun were kind of confirming each other’s presence through Kazuma kun’s cage.


While, in the beginning, Kazuma kun seemed to be relaxed, Kaiser was rather pumped up.


When Kazuma kun got out of the cage, Kaiser reduced the distance between the two too much as if he never cared about the very important current global rule “social distance”.


It was so close that maybe Kazuma kun felt offended and rude but he was still relaxed.


In conclusion, they could spend rather peaceful moments without getting tensed or fighting.


Kaiser had got not a single cat punch.


Both of the two made one small step to themselves, but one giant leap to animal kind.