毎週日曜の楽しみ「日本沈没」🗾





もし日本が沈没するとしたら、自分の意志で選ばなければいけないなら僕だったらどこに逃げるんだろう…とか






何をして生きて行くんだろうとか






僕が総理大臣だったら、いつどこまで国民に開示するんだろう…とか





正しい判断が生死を分けるんだなぁとか…色々なことを考えながら楽しんでいます





このドラマのキーパーソン役を演じるのが今月「伊達の十役」の栄御前をお勤めの中車さん(テレビや映画では香川照之さん)










ちょこちょこっとドラマ📺のこぼれ話を聞かせてもらって、更に毎週日曜が楽しみになりました音譜






でももう最終回だぁ〜







門之助🍁




Popular TV drama “Japan Sinks (=Nippon Chinbotsu)” is my favorite one.


I watch it every Sunday night wondering where wouldI go if this country sink in the deep and vast sea.


Or if I were a prime minister of the country, when and how much would I disclose the serious information which would possibly cause national panic.


Were it not for accurate decision in each phase, it could be fatal.


Chusha san as Sakae Gozen in “Date no Jyuuyaku”  is performing the key role, he tells me tidbits which makes me more excited to watch it.


But too bad!


Next episode will be the end of this series of the drama.