47年以前、僕の家のすぐ近く浜町公園脇にギター🎸が驚くほど上手いお兄さんが引っ越してきました





浜町公園で遊んでいるうちに僕たち姉弟はこのお兄さんとすっかり仲良しになりました





そのお兄さんこそ坂崎幸之助さん✨です





坂崎さんとそのメンバーは、うちでご飯を食べたり🍛🍝🍲、マージャンをしたり家族ぐるみでよく遊んでもらうようになりました





今でこそTHE ALFEEと言ったら大御所ですが、当時はまだデビュー前





父がお願いして俳優祭にも出てもらいました





デビュー時には秋葉原やデパートの屋上「ぎんざNow」のスタジオに応援📣👏に行ったことを思い出します





その後もいろいろなところでご縁のあるTHE ALFEE 🎼🎸🎤の皆さん





またいつか会える日を楽しみにしています音譜





そして

更なるご活躍をビックリマーク






門之助🍉





More than 47 years ago, a college student played a guitar marvelously well moved to an apartment near Hamacho Park closed to my house.


I had never imagined he would become a star “Konosuke Sakasaki” of THE ALFEE.


Soon he became a good friend of my family and would come to my house to eat and play Mahjong with my father, sometimes to play with me still a school boy.


Then my father suggested him to perform in “Haiyusai” once.


After he had made a debut in show business, my sisters and I went to see him play in front of electrical shops in Akihabara and a department in Ginza, also a studio of a popular TV program “Ginza Now”.


Somehow, I am surprisingly related to many ways to them.


Hope to see you guys again!


Wishing you all the best!