今日は歯医者さん👨🏻‍⚕️🦷へダウンダウンダウン






恥ずかしいのですが、僕は歯医者さん👨🏻‍⚕️🦷が嫌い😰





今でこそ歯医者さん👨🏻‍⚕️🦷での治療は痛みも少なく辛いと言うことが少なくなりましたが、僕が小さい頃はまだまだ、「歯医者さんイコール痛い」😭とか「辛い」😰と言うイメージが強かったように思います






今では、病院病院自体も我々患者にとってできる限りストレスフリー音譜になるような佇まいになっているけれど、かつては違いました😱






そもそも僕の子どもの頃は小児歯科👨🏻‍⚕️🦷🧒🏻👦🏻なんてものはなかった







娘なんぞはプーさんだらけ🧸の小児歯科👨🏻‍⚕️🦷に行くのが楽しくて「歯を磨かないと虫歯になりますよ」と言う脅し文句が通用しませんでした😆






先生にも「ここ(小児歯科)が好きなのは、うれしいけれど、たまに来る程度で良いんだよ」とか言われるほど😅






残念ながら僕にとっては嫌な思い出が多く😬😭 今だにトラウマもやもやを引きずっています






でも今日は歯医者さん👨🏻‍⚕️🦷に行ったご褒美に







築地の魚河岸食堂でランチ音譜







なぜかシューマイ定食😆







門之助あじさい



Went to the dentist today.


I must admit that I hate dentist.


Most of the dentists try to treat patients without pain or stress nowadays, but going to dentist was nothing but fearful and painful things for kids back then.


And they put a lot of thoughts into clinics’ atmosphere to make them brighter and stress free.


There’s no pediatric dentist decorated with Disney characters when I was a kid.


My daughter had no fear of going to the dentist at all and her dentist had to persuade her not to come too often although he was glad she liked the clinic with Winnie the Pooh all over.


While, it’s a pity I still have trauma of going to fearful and painful dentist.


But today, I could manage to go to the dentist and did my best!  Hahaha!


Now, it’s time to treat myself!


I gave myself a reward of having lunch at Tsukiji Uogashi Shokado!


Isn’t it strange I was having Chinese dumplings in Tsukiji where used to be a fish market place?!