今日は母のお命日






出先で母が倒れた時🚑 僕はすぐ近くの新橋演舞場で「オオクニヌシ」の稽古中






満開の桜🌸🌸🌸の元の葬儀でした






出棺の際には皆様のお計らいで、舞台稽古中の僕が最後のお別れできるよう、桜降る中桜、新橋演舞場の前を通り過ぎて行く母の載った車を見送った👋ことを思い出します汗





ほんの数日前にお花見🌸に行った時には元気だったのに、桜が散る時桜にはもういなくなってしまった母






今でも桜吹雪桜に母の笑顔😌が映って見えます






お昼は久しぶりに外食








門之助桜



My mother’s death anniversary today.


Cherry blossoms were in full bloom on her funeral.


Thanks to everyone in charge, they gave me a chance to say “final goodbye” to her by letting the funeral coach pass right in front of the theater before cremation because I was in the middle of the dress rehearsal that day and couldn’t attend the ceremony.


I remember seeing her off of her eternal departure to Heaven in a flurry of cherry blossoms at the main lobby of the theater.


I still see her smile in cherry blossoms. 


She had been there when the flowers had started to bloom and was gone when they were falling from the trees.


Had soba for lunch after visiting her grave.