3年前の11月はスーパー歌舞伎II「ワンピース」キラキラに出演していました







ご存知の方も多いと思いますが、「ワンピース」には舞台と客席が一体になって盛り上がるアップアップアップ通称「ファーファータイム」音譜音譜音譜なるものがありました







僕はこのファーファータイム音譜音譜音譜には出ていませんでしたが、演舞場の千穐楽では、おじいちゃん👴🏻の格好でこそっと⁈出ちゃいましたゲラゲラ












懐かしいなぁラブラブ








あの雰囲気








役者もお客様も一緒に大盛り上がりアップアップアップ音譜音譜

ハイタッチしたり、大声で歌ったりして時間を共有⏰できたんだもの







今の時代ではとても考えられない汗ダウン








またあんな時間が訪れる時代となることを心から望んでいます








門之助🌰



Back in 3 years ago, I was appearing at Shinbashi Enbujyo on “Super Kabuki II ONE PIECE”. 


Probably many of you know but we had so-called “Far Far Time” in the play.


Actors and audiences heated up singing and doing high five each other.


Although I normally didn’t appear in the scene, I decided to appear stealthily on the final day with senior prisoner makeup on.


How I miss the stage we could share time together with audiences.


Such a direction is unbelievable now due to the contagious disease.


Hope some day we actors and audiences can share exciting time and enjoy together again.