昨日お伝えしたように京都南座での「新版オグリ」🌹は初日を迎えることなく中止となってしましました










休演中、新型コロナウィルスの1日も早い終息と初日が無事開くことを祈念し、寺社仏閣巡りをしてきました🙏






横断歩道、お店、山道などでたくさんの方々に


「オグリ観に行きます!」

「オグリ楽しみです!」

「切符取りました」


と、声をかけていただきました






昨日、京都南座では予定通り舞台稽古🌹が行われましたが、お客様のいらっしゃらない客席を眺めながら😢 僕に声を掛けてくださった方々のお顔が浮かび、楽しみにしていらした皆様のお気持ちを思いとても申し訳なく、悔しく残念に思いました汗汗汗







今回の「新版オグリ」🌹は不本意なかたちで終わってしまいましたが






終わりは次の始まりですビックリマーク







皆様お楽しみに音譜







皆様のご健康と一日も早く日常を取り戻せることを心よりお祈りしております









門之助桜



As I said yesterday, “OGURI, new version” at Kyoto Minamiza has been cancelled all the shows due to the COVID-19.


During the days to wait the curtain rises, I have visited shrines and temples to pray for the virus stamping out and the success of the show.


Surprisingly so many people coming up to me, saying


“I am going to see OGURI!”

“I’m looking forward to seeing the show!”

“I’ve booked tickets.”


While rehearsing on stage yesterday, those faces came to my mind and I feel awfully sorry and frustrated as I think of their expectations.


Well, “OGURI, new version” has been cancelled unexpectedly, however, every end is a new beginning.


Hope we can make you happy next time!


Sincerely wishing you good health and stamping out of the COVID-19 as early as possible!