ハワイ州立大学  🌈🏝 ワークショップでの僕 🍁 の指導は今日から始まりました









果たして歌舞伎というものをどこまで理解してくれるのだろうか… うーん








毎日4時間の集中講義で体力が持つのだろうかうーん







と不安でしたが、皆に会ってみてびっくり!!







とっても熱心で、積極的メラメラ













飲み込みも早く誰一人として疲れた、とかできないとか音をあげたりしない拍手








貴重な休憩時間も休むよりお稽古をしているあせるあせるあせる 様子にはびっくり












授業の終わりにはぎこちないながらも浴衣を自分たちでたたみ、「ありがとうございました」ラブラブ と元気に帰って行きました















教えるこちら側がパワー メラメラ をもらった1日でした アップ







門之助 あじさい




I have started teaching Kabuki at Summer Workshop at University of Hawaii today.

I had worried what if students would not understand the world of Kabuki ...

if not they cannot bear 4hours intensive class...

But I worried too much.

They are all positive and eager to learn.

No one said “tired” or “no, I can’t do that”.

They even dared not to take a break and would rather practice, instead.

After the class, all of them folded their yukatas by themselves and left classroom saying “ARIGATO GOZAIMASITA”.

I’m the one who got a lot of energy and motivation from them.