昨日のお昼もムッシュのお話をしていたところでした。




私が学生の頃、なぜか不思議と六本木、赤坂の街で良くお見かけしたものでした。






私達の結婚披露宴では、いとこの森山良子さんと二人で歌を歌って下さいました。





{E59B8910-620E-4D88-B94D-F57E4B3EE9DE}





浅草歌舞伎のプログラム用に対談をして下さったこと。




いつもギターを片手に妻の姉の家で楽しくお酒を飲み、夜が更けるまで色々なお話をしていらっしゃったこと。




ある年のお花見でムッシュの三味線風ギターに合わせて踊ったこと。






どれもこれも忘れられません。





ムッシュ、楽しく優しい時間をありがとうございました。





門之助 桜餅





I was just talking about "Mousieur" yesterday afternoon.

I wonder why but I happened to see him in Roppongi and Akasaka quite often when I was a schoolboy.

Then, he sang songs with his cousin Ryoko Moriyama who is also a famous singer at our wedding party for me and my wife.

He was kind enough to have a talk with me for "Asakysa Kabuki" program.

He would come to my wife's sister's house quite often and drink wines until late with a guitar in his hand.

Surprisingly, on one cherry blossom party there, I was forced to dance with his guitar! 

He played it with a touch of "shamisen" tone for me.

Each of the memories are so precious and valuable one for me that I will never ever forget them.

Mousieur, thank you so much for the times and memories you have given to me!


May you rest in peace!