今年もあと数時間となりました 

皆さまどのような大晦日をお迎えでしょうか?


私の住む湾岸地域では0時になると同時に周辺に停泊している船舶 船船船 が一斉に汽笛吹鳴を鳴らして新年を祝います クラッカークラッカークラッカー

湾岸らしい風情があり良いものです



今年は振り返るとお陰様で良いことが多かった一年でした

ご来場、ご観劇くださいました皆さま、そしてご後援してくださいました皆さま、誠にありがとう存じました 

皆さまどうか佳いお年をお迎えになられますように!ニコニコ



{49934BD6-4264-4125-BB68-81B9E5701CBB:01}



Few more hours left until the New Year.

How have you been on this New Year's Eve?

All the ships at anchor in the bay area where I live start to blow whistles and celebrate the new year, the moment clock strikes 12 o'clock midnight.

Thank you so much for coming to theatres, seeing kabuki and supporting me throughout the year.

Wishing you the very happy New Year!


Monnosuke