Duolingo 78日目 | 独学!英語学習

独学!英語学習

私はテトと申します。独学!英語学習ブログです。instagramも更新中です。

こんにちはテトです。

英語学習 20問 

今日 学んだ英文はこちら。

どんだけピクニック好きやねんって感じでピクニック攻めの問題ばかり(笑)

 

1  ベンさんは踊るのが好きですか?あなたはも踊るのが好きですか?

Does Ben like dancing? Do you also like dancing?

 

2  彼女は飛行機で何を食べたがっていますか?

What does she want to eat the plane?

 

3  最高の都市に行きたいです。

I want to go to an awesome city.(cityは単数)

 

4  私たちは今日、公園でピクニックをしています。

We are having a picnic at the park today.(冠詞『a』忘れるな)

 

5  月曜日は忙しいですが私たちは水曜日にピクニックをできます。

I am busy on Monday but we can have a picnic on Wednesday.

 

6  母はたいてい、公園まで運転しますが今日は私が公園まで運転します。

My mom usually drives to the park. but today I am driving to the park.

 

7  私たちは毎週、ピクニックをしています。今もピクニックをしています。

We have a picnic every week. We are also having a picnic now.

 

8  ハンバーガーは好きですがマフィンは好きじゃないです。

I love hamburgers but I don't like muffins.(名詞は複数形にする)

 

9  私たちはスーパーに車で行っています。

We are driving to the supermarket.

 

10 私は運転しませんが母は毎日運転します。(動詞 三単現のS)

I don't drive but my mom drives every day.

 

11 私は今運転中です。明日電話して。

I am driving now call me tomorrow.

 

12 私たちは今、外で昼ご飯を食べています。

We are eating lunch outside now.

 

13 ピクニックは3:15に始まりますよね?

The picnic starts at three fifteen, right?

 

14 アっ、私たちはピクニックの為にトマトが2個それとも1個必要ですか?

oh do we need two tomatoes or one tomato for the picninc?

 

15 ピクニックは3:30ですか?はい。3:15に出発しましょう。

Is the picnic at three thrty? Yes. Let's leave at three fifteen.

 

16 ピクニックは3:15に始まりますよね?

the picnic starts at three fifteen, right?

 

17 午後10:15

ten fifteen p.m.

 

18 それらのサンドイッチを食べないで。

Don't eat those sandwiches.

 

19 あなたは公園に電車で来ますか?はい。でも、まだチケットを買う必要があります。

Are you coming to the park by train? Yes, but I still need to buy a ticket.

 

20 ピクニック用の果物を買う必要があります。私の友達はバナナが大好きです。

I need to buy fruit for the picnic. My friend love bananas.(LOVEはs付かない)