White shirt, now red my bloody nose
Sleeping, you're on your tippy toes
Creeping around like no one knows
Think you're so criminal
Bruises, on both my knees for you
Don't say thank you or please
I do what I want when I'm wanting to
My soul? So cynical

白いシャツ、私の鼻血で赤く染まる

寝ている間に、あなたは忍び足で

誰にも気付かれていないかの様に歩き回る

あなたって ものすごく罪な人だね

私の両膝は痣だらけ あなたのためよ

お礼も機嫌取りもいらないわ

私はやりたい時にやりたいことをするだけ

私の魂? ものすごく拗れているわよ

 

So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh

あなたはタフな人

ラフなのを好む人

全然満足しない人

いつだって胸筋ムキムキな人

私もそんな感じの悪いヤツよ

あなたのママを悲しませるタイプ

あなたの彼女を狂わせるタイプ

あなたのパパを誘惑しちゃうかもしれない

私は悪いヤツなの って今さらだけど

 

I'm the bad guy

私こそがバッドガイよ

 

I like it when you take control
Even if you know that you don't
Own me, I'll let you play the role
I'll be your animal
My mommy likes to sing along with me
But she won't sing this song
If she reads all the lyrics
She'll pity the men I know

あなたに支配されるのが好き

ホントは支配できてないって知ってるだろうけど

私をモノにして、支配されてるフリをしてあげるから

あなたのペットみたいになるわ

私のままは私と一緒に歌うのが好きなの

でもママはこの歌は歌わないわ

歌詞を全部読んでしまったら

私の周りの男たちを哀れに思うでしょうね

 

So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh

あなたはタフな人

ラフが好きな人

何をしても全然足りないって思う人

胸はパフパフ逞しい

私もそんな感じの悪いヤツよ

あなたのママに悲しい思いをさせる

あなたの彼女を怒らせるタイプ

あなたのパパを墜としちゃうかもしれないタイプ

私こそ悪いヤツなの 言うまでもなく

 

I'm the bad guy, duh
私がバッドガイよ 当たり前だけどね


I'm only good at being bad, bad

悪いことしか得意じゃないの

 

I like when you get mad
I guess I'm pretty glad that you're alone
You said she's scared of me?
I mean, I don't see what she sees
But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne

あなたが怒ってる時が好き

私 多分あなたが孤独で嬉しいんだと思う

彼女が私のことを怖がってるって?

て言うか 意味不明

だけど多分私があなたのコロンをつけているからよね

 

I'm a bad guy
I'm a bad guy
Bad guy, bad guy
I'm a bad-

私はバッドガイ

悪い女

悪い娘 イヤなヤツ

だからイケてるの

 

-----

【Wisteriaの独り言】

韻を踏んでる感じが良いのだけど、その感じを日本語化できませんでした。すみません。大分振り切って意訳すればできるかな…

ビリー、いやしかし…これで17歳って末恐ろしい!

陰な感じな性質もお持ちの彼女だから逆に若い世代に共感を与えるのかもね。