ジンを公式モデルに起用した
Ottogiのジンラーメンが
売り切れ続出中!
OttogiのJinラーメンは、数年前からBTSのJinをモデルとして起用しようとしていました(本人たちの発表によると)。そしてついに、満を持してジンさんが公式の代表顔になりました。これまでのジンラーメンのモデルは、受賞歴のある俳優やスポーツ選手など、素晴らしい「クリーン」なイメージで知られる人たちでした。
[NEWS] According to K-Media, since Kim Seokjin #JIN was chosen as the JIN RAMEN advertising model, more and more consumers are looking and asking for JIN RAMEN. https://t.co/WBx112O72S pic.twitter.com/iohOzXRObl
— JIN PRINT — THE ASTRONAUT⁵¹ 🧑🚀 (@theJINPRlNT) November 20, 2022
Enetnews>Is Jin-endorsed commercial effect on Jin ramen this much of magnitude?
— 👨🚀Jiniya_TheAstronaut👩🚀 (@Jiniya1204) November 20, 2022
Ever since #Jin was selected as the face of Jin ramen, more and more consumers r asking for Jin ramen. Here r Jin ramen packages displayed at a shelf of Lotte Supermarket Starflex store+ pic.twitter.com/vtuMTnymBV
ジンラーメンは、ジンのキャンペーンのために、"ジンは音楽に真剣/誠実、ジンラーメンは味に真剣/誠実!"という特別なテーマを作りました。
OTTOGI on IG are holding a event for Jin ramen!
— Hourly Jin 👩🏻🚀 (@hourjinnie) November 19, 2022
“We prepared a variety of events with jin who resembles jin ramen’s sincerity” 🎁
From: Nov 11th-Dec 11th
- write what you really want to say and share a sincere photo of Jin ramen! Express your feelings! #JinRamen #JinXJinRamen pic.twitter.com/zNUyTCysC1
このコラボレーションは、Twitter、TikTok、Instagram、Youtubeで多くの注目を集めました。ジンがOttogiのジン・ラーメンのような巨大ブランドにぴったりなのは、誰もが認めるところです。
しかし、多くの人がこのコラボレーションについて、あることを悲しんでいます。ジン・ラーメンが売り切れになってしまったのです。ジンの人気は1分間に数千人を集めるほどで、彼が食べるもの、勧めるもの、好きなものが注目され、大騒ぎになるのは当然です。ジンラーメンの棚には、ジンさんの顔出しのLED広告もあるほどです。
ilso_sakaemachi mart: restock
— star_jin (@nightstar1201) November 22, 2022
Thank you for waiting!
With Jin-kun's power, all jin ramen sold out. And both mild and spicy are back in stock.
Jin's power is scary.
I'll be waiting for you at Ilsoilseo Sakaecho♪#TheAstronaut #JIN #방탄소년단진 @bts_twt https://t.co/3MwsRsykuR
Op: I went emart. It was on weekend sale and shelf were devastated(sold out). Jin poster is really big and pretty. Commercial continue to air. I think people will become fan because of Ramen&Soccer. How did you become army? Then they will reply. Soccer. JIN ramen#TheAstronaut https://t.co/nsve8uNgfZ pic.twitter.com/Vxa93LwV6p
— star_jin (@nightstar1201) November 21, 2022
Ottogiは、ジンがアンバサダーを務めることで、世界市場に進出し、地域市場を拡大する計画だといいます。韓国ではどこでもジンさんの広告を見ることができますよ。
[Etoday]221122 Popularity of Jin's Jin Ramen commercial ↑ Does Ottogi gain momentum in overseas sales?
— star_jin (@nightstar1201) November 22, 2022
2.5million view within 10days of release
Ottogi said, We plan to make bigger leap forward in domestic and foreign markets with Jin#TheAstronaut #Jin https://t.co/OMFLZnZS9l pic.twitter.com/sZGlIF26BY
K media released global public opinon&data company Yougov's 2022 Best Brand Ranking results on 11/20. OTTOGI came in 3rd out of Top 10 in S. Korea following Samsung and Tylenol! And guess who has been eyeing on #Jin for thier flagship product Jin ramen model for all those yrs?💥+ pic.twitter.com/OoPl9xoWrB
— 👨🚀Jiniya_TheAstronaut👩🚀 (@Jiniya1204) November 20, 2022
배구보는데 진이 진라면 광고 나옴!! pic.twitter.com/BwecSheqpb
— Sunᵀʰᵉ ᴬˢᵗʳᵒⁿᵃᵘᵗ (@iiblazeii) November 16, 2022
Do you like Jin ramen? I like Jin ramen!
— Hourly Jin 👩🏻🚀 (@hourjinnie) November 20, 2022
EAT JIN RAMEN CHALLENGE 🍜
1. Post photo/video/reel of you buying, eating, cooking, or sharing a recipe for Jin Ramen.
2. Use “The Astronaut” by Jin as BG music.
3. Share on social media (TikTok, IG, FB) with # #EatJinRamenChallenge pic.twitter.com/YTs8T7UIXd
お借りしました。