私はDV家庭で育ちました I grew up in a DV home. | 心の泉  Fountain of the Heart

心の泉  Fountain of the Heart

幼少期から両親の暴力を見て育ち、親の顔色を伺い自己主張ができない未熟なまま家を飛び出しました。2度の結婚を経た今振り返って思うこと、つらつら書くブログです

はじめまして 心の泉です

 

今日からブログを始めていこうと思います!

テーマは私の生い立ちと今どうやって生きていこうとしているか... 私なりに克服してきた経緯をつづれたらと思っています

 

一人の人生を綴る... まさか私がそんなことを思い立つとは夢にも思っていませんでした。

とても人様には言えないことだと思っていましたし誰かに話そうなんて思いもしませんでした。

 

きっかけは自分が結婚生活をうまく進められないタチだと気づいたここ数年を振り返ってみて、私は普通の生い立ちではないかもしれない、と今更ながら気づいたからです。

 

生誕から幼少期、青春期を過ごした家庭とその後の人生を振り返ってみて棚卸しをしました。とっても遅いのですが気づいたこと学び、そしてこれから大事にしたいことをこのブログに書き残したいと決心しました。

 

せっかく書くからには正直に、そしてありのままを書きたいと思います。

 

つたない文書かもしれませんが、同じような境遇の方に少しでも力になれたらこの上なく幸せです。

 

よろしくお願いします。

 

 

Nice to meet you, I'm Fountain of Heart.
I'm going to start blogging today!

The theme is my background and how I'm trying to live now... 

I hope to tell the story of how I overcame it in my own way...

Writing about one person's life... I never dreamt that I would come up with such an idea.

I thought it was something I couldn't talk about, and I never thought I would tell anyone about it.


It all started when I looked back over the last few years when I realised that I was the one who couldn't make my marriage work, and I now realise that I might not have had a normal upbringing.

I looked back and took stock of my life from birth, through my childhood and adolescence in my family and beyond. It is very late, but I have decided to write down what I have realised, what I have learnt and what I want to cherish from now on in this blog.


I want to write honestly and truthfully about what I'm going to write about.

It may be a poor document, but if I can be of any help to people in a similar situation, I will be more than happy.



Thank you very much for your kind attention.