For the last three of the table, I think to try to visualize in the graph.

FIG.18
First of all it's Table 1(→Probability of Base-Out State).
Three situations (0 out, 1 out, 2 out), a game (times) is
if the progress normally ended, it becomes one / three.
However, by a small number of exceptions, such as
good-bye game and steals death, 34.1%, 33.3%, and
there has to be reduced slightly and 32.6%.
For the situation of non-runner(light blue bar),
it decreases as the out count increases.
On the contrary, other situations there are runners,
increase as out count increases.

FIG.19
Still going to look at the Table 1, with a probability is 53.7%
of non-runners, a situation where there are runners is 46.3%.
(0-base) : 53.7%
(1-base) : 19.6%
(2-base)+(1 & 2-base) : 16%.
(3-base)+(1 & 3-base)+(2 & 3-base) : 10.8%.
Situations in which there are runners in scoring position is 26.8%.

FIG.20
Next, let's look at the Table 2(→Run Expectations By Situation)
When the runner on the base increases, the score expected value increases.
When out count increases, the score expected value decreases.
0 out → 2 out : 54-69%(decrease)
1 out → 2 out : 38-48%(decrease)

FIG.21
Finally, let's look at the Table 3 (→Run Probability By Situation).
Score probability is different from the expected value,
rather than the number of runners, determined by reaching base.
0 out
(1-base) : 41.1%
(2-base) and (1 & 2-base) : 60.9%, 60.%%
(3-base) and (1 & 3-base) and (2 &3-base) and (full-base) : 83.2%, 85%, 85.7%, 85.2%
1 out
(1-base) : 26.7%
(1-base) and (1 & 2-base) : 39.4%, 40.7%
(3-base) and (1 & 3-base) and (2 & 3-base) and (full-base) : 65.3%, 63.6%, 66.2%, 65.3%
As well as scoring the expected value, to decrease
the score probability even out number increases
0 out → 2 out : 58-79%(decrease)
1 out → 2 out : 38-54%(decrease)
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ここで、アウトカウントとランナーの状況を簡単に例示するルールを決める。
たとえば1アウトランナー1塁と2塁については、
(1 & 2-base,1 out)と書くことにする。
前回の3種の表について、グラフにして視覚化してみようと思う。
まず、表1(状況確率表)についてのべる。
3つのアウトの状況は、ゲームが完全であれば、1/3ずつになるので
あるが、さよならゲームや盗塁死、牽制死などの少数の例外によって、
34.1%、33.3%、32.6%、と僅かではあるが減少する。
ランナー無の状況については、アウトカウントが増えるにつれ減少するが、
塁にランナーがいる状況はアウトカウントが増えるにつれ増加する。
更に表1についてみていくと、ランナー無の確率が53.7%で、
ランナーがいる状況が46.3%となる。
得点圏にランナーがいる状況は26.8%となる。
次に、得点期待値表についてみていこう。
明らかなように、アウトカウントがあがるほど期待値が下がり、
ランナーがたまるほど期待値があがる。
最後に、得点確率表について見ていこう。
得点期待値とは違い、得点確率は、ランナーの数でなく、
到達している塁によってきまる。
得点期待値と同様、得点確率もアウトカウントがあがると値が下がる。