Kate Carr の新作 | ロキノンには騙されないぞ

ロキノンには騙されないぞ

主に海外音楽雑誌、メディアの評論家たちが高評価をつけている新譜アルバムをチェックしていくblog。日本のインディー興味深い作品も。

Kate Carr

Midsummer, London

 

 

 

Mojo 80点相当

 

環境音に

パッド系ちらっとかぶせて

高い打撃音系鳴り物を

ちらつかせるだけ

 

という感じだが、これでよしなんだねぇw

 

 

"Alchemical field recording collagist Kate Carr immerses in the humid soup of London on the longest day of 2023 with an impressionistic travelogue of her city-strafing trip from Loughborough Junction to Slade Green.

One of the best in her field (recording class), Carr’s works always appear to parse curious uncanniness from the quotidian. ‘Midsummer, London’ does just that with Carr’s evocation of London’s vastness and inherent nuance, and on an auspicious day observed by humans across the eons. The city’s rich socio-cultural mosaic and palimpsest of history proves perfectly fertile ground for investigating and articulating her interests in the relationship between people and place through sound.

As someone who moved to the city in 2016 from roots in Sydney, AU, she brings an observant outsider/insider quality to her seamless 46’ collage that we, as outsiders to the megatropolis, who scarcely visit it, can relate to. In a sort of poetically instrumental, deep topographic way, Carr’s work here holds among her evocative best, subtly conveying the city’s unique sort of humidity and barometric pressure with a layered, soupy, miasmic frisson of tones that palpably capture the dynamism of sounds convected in warm air, vacillating passages of street noise with tracts relatively absent of human interference, other than her own.

Far better than any literal, guided tour, to our minds, ‘Midsummer, London’ imparts the sensation of drifting invisibly, ears snagged on overheard conversations or singers oblivious to one’s presence, hopping on/off the city’s snakes ’n ladders of transport networks, intoxicated by the weather and smells, and slipping from street noises to pockets of natural tranquility and mindlessly playing street railings like a carillon. Quite the lush experience, if you ask we." 

 

google翻訳

”「錬金術的なフィールドレコーディングコラージュ作家のケイト・カーは、ラフバラージャンクションからスレイドグリーンまでの街を巡る印象的な旅行記で、2023 年で最も長い日にロンドンの湿気の多いスープの中に浸っています。

彼女の分野 (レコーディングクラス) で最高の 1 つであるカーの作品は、常に日常から奇妙な不気味さを分析しているように見えます。「Midsummer, London」は、カーがロンドンの広大さと固有のニュアンスを呼び起こし、人類が何億年もの間観察してきた縁起の良い日にそれを行います。都市の豊かな社会文化的モザイクと歴史のパリンプセストは、音を通じて人々と場所の関係に対する彼女の関心を調査し、表現するための完璧な肥沃な土壌であることが証明されています。2016 年にオーストラリアのシドニーからこの都市に移住した彼女は、観察力のある部外者/内部者の品質を、私たちが、ほとんど訪れることのない巨大都市の部外者にも共感してもらえるように。詩的で道具的で奥深い地形学的な方法で、カーの作品は彼女の最も刺激的な作品の一つであり、暖かい空気に伝わる音のダイナミズム、彼女自身のもの以外の人間の干渉が比較的少ない通りの騒音の揺れ動く通路を明白に捉えた、重層的でどろどろした瘴気のような音色で、都市の独特の湿度と気圧を微妙に伝えている。 私たちにとって、「真夏のロンドン」は、文字通りのガイド付きツアーよりもはるかに優れており、目に見えないまま漂っているような感覚を与えてくれます。耳をそばだてて会話を聞き、自分の存在に気づかない歌手に耳を傾け、街の複雑な交通網を飛び降り、天気や匂いに酔いしれ、通りの喧騒から自然の静けさの空間へと滑り込み、無意識に通りの手すりをカリヨンのように演奏します。私たちに言わせれば、とても贅沢な体験です。」 ”