"The real question of life after death isn't whether or not it exists, but even if it does what problem this really solves." -- Ludwig Wittgenstein

死後の世界についての本当の疑問は、それが存在するかどうかではなく、たとえ存在するとしても、それが実際にどんな問題を解決するのかということだ。」 -- ルートヴィヒ・ヴィトゲンシュタイン

 

 

 

J
私は、霊や幽霊は、もはや税金を払う必要のない肉体のない人々だと考えています。

T
J
良いコメントです。

E
私たちは恐怖か愛のどちらかの中に存在します。愛の中に存在する人は、死後の世界があるかどうか疑問に思いません。

E
愛はすべての問題を解決します。

E
死後、永遠の命か永遠の罰に行くと信じる人は、恐怖の中に存在します。

T
E
心から同意します。

E
T
そして、彼らは自分が何をしているのかわかっていないので、哀れむべきです。私たちの誰も自分が何をしているのかわかっていないとわかれば、自分自身とすべての人を愛することができます。

T
E
あなたはそれを著作権で保護すべきです。

E
T
愛は非営利活動です

T
E
必ずしもそうではありません。私はホールマークカードで働いていました。笑。

E
T
上記のコメントを「愛は非営利活動です」に編集しました。私はいつもホールマーク社を尊敬しています。彼らがあなたをよく扱ってくれたことを願っています。

T
E
そこはジャングルでした。お金のある高校みたいなもの。

M
E
疑問の余地はありません。永遠の命は恐ろしいでしょう。よく考えてください。子供たちに魔法の考え方を教えてください。サンタクロースも幽霊もいません。現実を信じてください。さもないと子供たちは殺されてしまいます。彼らは無実です。

T
M
良いコメントです。あなたの書いたことを理解するのに少し苦労しましたが、あなたが言っていることには同意できると思います。エリックはそうだと思います。

A
「私は、すべての人々が生き続け、次の段階(死後)を楽しみにする方が良いと思います。何世紀も過ごさなければならないかのように、そしてきちんと生きる... これからの素晴らしい冒険を楽しみにし、そして生きるのです!」~カール・ユング。


^^ 今のところ適切な引用はありませんが、ユングのようです。

A
死は心理学的には誕生と同じくらい重要であり、誕生と同様に人生の不可欠な部分です。医師として、私は不死の信仰を強めるためにあらゆる努力をしています。特に高齢の患者の場合、そのような疑問が脅威に迫っているときはそうします。なぜなら、正しい心理学的観点から見ると、死は終わりではなく目標であり、子午線を過ぎるとすぐに、人生は死に向かう傾向が始まるからです。~カール・ユング、CW 13、パラグラフ 68。

私は不死の信仰をできる限り強めるために多大な努力をしています。特に高齢の患者の場合、そのような疑問は重要です。~カール・ユング、黄金の華の秘密、124 ページ。

A
生まれ変わりの可能性を信じるなら、生まれ変わった人々は人生でやるべきことを成し遂げなかったという考えは論理的に導き出されます。

私にとってトニーのことは大変印象的でした。基本的に、彼女の自然な傾向は非常に現実的でした。

しかし、彼女の素晴らしい人間性にもかかわらず、彼女は非常に知的になりました。彼女の態度はしばしば強引で不自然でした。彼女が自分の性格、自分の地上的な性質に抵抗する様子を、私はよく見ていました。
~カール・ユング、C.G.ユングの人生と夢についての考察、163ページ

A
「死において、私は他のすべての自分と合流するだろう」「死において、私たちは永遠と遍在性を得るだろう」「死後も何かが残るはずだ」「しかし、それを理解するのはとても難しい!」~マリー・ルイーズ・フォン・フランツ、MLVFへのオマージュ、165ページ

E
私の母は3回戻ってきました。父と娘にもはっきりと見え、聞こえました。さらに、私の犬が戻ってきて、近づいてきて私をなめました。生きているときとまったく同じように見えました。

E
A
ちょうど1時間前にこのことについて話していました。死について最も気になるのは、自分が旅をしているように感じ、自分としてその旅を続けたいということだと誰かに話していました。
「人生でやるべきことをやり遂げられなかった」というのは、いい言い方です。

A
生まれ変わりは、個人の意識の展開に適用される進化の法則に他なりません。
~Manly P Hall

 

 

D
それで解決する問題はたくさんあります:
https://www.alchemyinstitute.com/resetting-the-paradigm...
死のパラダイムをリセットする

B
私たちが認識している死が死であるかどうかについては、私がそれをどう解釈するか

J
I think of spirits/ghosts as being people without bodies who no longer need to pay taxes.

T
J
Good comment.

E
We either exist in fear or love. Those who exist in love do not question if there is life after death.

E
Love solves all problems.

E
Those who believe that one either goes to eternal life or eternal punishment after death exist in FEAR.

T
E
Heartily agree.

E
T
and they are to be pitied for they know not what they do. When we know that none of us knows not what we do we can love ourselves and everyone.

T
E
You should copyright that.

E
T
love is a none profit activity

T
E
Not necessarily. I worked for Hallmark Cards. LOL.

E
T
 I edited the above comment to "love is a none profit activity" I have always admired the Hallmark company. I hope they treated you well.

T
E
 It was a jungle in there. Kind of like high school with money.

M
E
There is no question - eternal life would be horrific = please think it through....P;ease pmt teach children magic thinking....There is no Santa Clause, no ghosts, please believe in reality - otherwise children get killed - they are innocent.

T
M
 Good comment. I had a little trouble following what you wrote but I am pretty sure that I agree with what I think you are saying. I'm betting Erik does.

A
"I think it is better for all people to live on, to look forward to the next stage (after death), as if he had to spend centuries, then he lives properly... looking forward to the great adventure ahead, then he lives!" ~Carl Jung.
^^ no proper citation for this so far but it sounds like Jung.

A
Death is psychologically as important as birth, and like it, is an integral part of life. As a doctor, I make every effort to strengthen the belief in immortality, especially with older patients when such questions come threateningly close. For, seen in correct psychological perspective, death is not an end but a goal, and life’s inclination towards death begins as soon as the meridian is passed. ~Carl Jung, CW 13, Para. 68.

I make a great effort to fortify the belief in immortality as far as I can, especially in my older patients, for whom such questions are crucial. ~Carl Jung, The Secret of the Golden Flower, Page 124.

A
If one believes in the possibility of reincarnation, the idea logically follows that those people who are reincarnated did not complete something in their life that they were meant to do.
That was very impressive for me with Toni. Basically her natural tendency was to be very down-to-earth.

But for all her great humanity, she became very intellectual. Her manner was often forced and unnatural.
I saw dearly how she resisted her own character, her own earthy nature.
~Carl Jung, Reflections on the Life and Dreams of C.G. Jung, Page 163

A
"In death, I shall join all of my other selves." "In death, we shall have eternity and ubiquity." "something must remain after death," "but it is so difficult to figure out!" ~Marie-Louise Von Franz, Homage to MLVF, Page 165

E
My mother returned three times..seen, heard clearly by my father & daughter also
Plus my dog came bk..came over & licked me..looked as she had in life.

E
A
I was just talking about this an hour ago; telling somebody that the thing that bothers me the most about death is that I feel I’m on a journey and I would like to continue on that journey as me.
“Did not complete something in my life that I was meant to do,” is a good way of putting it.

A
Reincarnation is nothing more nor less than the law of evolution applied to the unfolding consciousness of the individual.
~Manly P Hall

D
Well here are quite a few it solves:
https://www.alchemyinstitute.com/resetting-the-paradigm...
Resseting The Paradigm Of Death


B
As to if it even is death as we perceive it, how I read it