Myth is more individual and expresses life more precisely than does science.
-Carl Jung
神話は科学よりも個人的で、人生をより正確に表現します。
-カール・ユング

 

私の人生は無意識の自己実現の物語です。 無意識にあるものはすべて外への現れを求めており、人格も無意識の状態から進化して全体として自分自身を経験することを望んでいます。 私は自分自身を科学的問題として経験することができないので、自分自身の成長過程を追跡するために科学の言葉を使うことはできません。

      私たちが内なるシステムにとってどのような存在であるか、そして人間が永遠の亜種であるように見えるものは、神話によってのみ表現することができます。 神話は科学よりも個人的で、人生をより正確に表現します。 科学は、個人の人生の主観的な多様性を正当に評価するにはあまりにも一般的すぎる平均という概念を使用しています。

      このようにして、私は 83 年目にして、自分の個人的な神話を語ることを決意したのです。 私ができるのは直接的な発言、「ストーリーを語る」ことだけです。 その話が「真実」であるかどうかは問題ではありません。 唯一の問題は、私が私の寓話を、私の真実を話すかどうかです。
        - カール・ユング、プロローグから思い出、夢、反省まで。

My life is a story of the self-realization of the unconscious. Everything in the unconscious seeks outward manifestation, and the personality too desires to evolve out of its unconscious conditions and experience itself as a whole. I cannot employ the language of science to trace this process of growth in myself, for I cannot experience myself as a scientific problem.

     What we are to our inward system, and what man appears to be sub specie aeternitatis, can only be expressed by way of myth. Myth is more individual and expresses life more precisely than does science. Science works with concepts of averages which are far too general to do justice to the subjective variety of an individual life.

     Thus, it is that I have now undertaken, in my eighty-third year, to tell my personal myth. I can only make direct statements, only “tell stories.” Whether or not the stories are “true” is not the problem. The only question is whether I tell my fable, my truth.
       - Carl Jung, from the Prologue to Memories, Dreams, Reflections.

 

 

F
神話は科学では不可能な生命の要素に触れます。 科学は正確である必要がありますが、人生は常に正確であるとは限りません。 神話は、最も正確な言語では説明できない曖昧さや謎を捉えようとします。 科学は悪いことではありません。科学には時と場所があるだけです。 神話は悪いことではありません。神話には時と場所があるだけです。 それぞれに適切な場所があり、両方を生活に取り入れると、私たちは完全なものに近づくことができます。

A.
神話は科学よりも個人的で、人生をより正確に表現します。 科学は、個人の人生の主観的な多様性を正当に評価するにはあまりにも一般的すぎる平均という概念を使用しています。
〜C。 G. ユング – 思い出、夢、反省。

C
はい。 神は常に神話的に語ります...

A.
カール・ユング「神話」について語る
神話:
無意識の心霊体験に基づく、無意識の集団的発言。

原始的な精神は神話をでっち上げるのではなく、それを体験するのです。 神話は、前意識の精神の独自の啓示です。 。 。 。 これらの無意識のプロセスの多くは、意識によって間接的に引き起こされる可能性がありますが、決して意識的な選択によって引き起こされるものではありません。 他のものは自発的に、つまり識別可能な、または実証可能な意識的な原因から生じているように見えます。 --「子供の元型の心理学」、パー。 261.

神話はフィクションではありません。それは継続的に繰り返され、何度も観察できる事実で構成されています。 それは人間に起こることであり、ギリシャの英雄と同じように、人間にも神話上の運命があります。 ~カール・ユング、CW 11、パラ 648。

A.
「神話には基本的に 4 つの役割があります。
1つ目は神秘的な機能です。
宇宙がどれほど驚異であるか、そしてあなた自身がどれほど驚異であるかを認識し、この神秘の前で畏怖の念を経験します。

2 つ目は宇宙論的な次元、科学が関係する次元です。宇宙がどのような形をしているかを示しますが、その謎が再び明らかになるような方法でそれを示します。
3番目の機能は社会学的機能です – 特定の社会秩序を支持し、検証することです.... それは私たちの世界に引き継がれている神話の社会学的機能です – そしてそれは時代遅れです....

しかし、神話には 4 番目の役割があり、これは今日誰もが共感しようと努めなければならないと思うものであり、それは、いかなる状況下でも人間の生涯をどのように生きるかという教育的役割です。」
~ジョセフ・キャンベル『神話の力』

 

 

A.
[しかし、人間は今日、どのような神話の中で生きているのでしょうか? キリスト教の神話では、答えは「あなたはそこに住んでいますか?」となるかもしれません。 私は自分自身に問いかけました。 正直に言うと、答えはノーでした。 「私にとって、それは私が生きているものではありません。」 「では、私たちにはもう神話はないということですか?」 「いいえ、明らかに私たちにはもう神話はありません。」 ライブ?]

無意識との対決
フロイトとの別れの後、私にとって内なる不安の時期が始まりました。 [...]私は自分の足場をまだ見つけていなかったので、完全に宙に浮いているように感じました。 何よりも、患者に対する新たな態度を確立する必要があると感じました。 私は当面、彼らにいかなる理論的前提も持ち込まず、彼らが自発的に何を語るかを待つことにした。 私の目標は、物事を成り行きに任せることになりました。 その結果、患者たちは自分の夢や空想を自発的に私に報告するようになり、私は単に「それに関してあなたはどう思いますか?」と尋ねるだけでした。 または「それはどういう意味ですか、それはどこから来たのですか、それについてどう思いますか?」 患者の返答や連想から、解釈が勝手にたどり着いたように見えた。 私はあらゆる理論的な観点を避け、規則や理論を適用することなく、患者が自分自身で夢のイメージを理解できるように手助けするだけでした。

すぐに、夢を解釈の基礎としてこのように捉えるのが正しいことに気づきました...。 これらは私たちが進めなければならない事実です。 当然のことながら、この方法から生じる側面は非常に多岐にわたるため、基準の必要性がますます高まっていました。つまり、初期の方向性を示す必要がある、と言ってもいいかもしれません。

この頃、私はこれまで自分が歩んできた道を振り返る、異常に明晰な瞬間を経験しました。 私はこう思いました。「これであなたは神話の鍵を手に入れ、無意識の精神のすべての扉を自由に開けられるようになりました。」 しかし、その時、私の中で何かがささやきました、「なぜすべての門を開けるのですか?」 そしてすぐに、結局のところ、私は何を達成したのかという疑問が生じました。 私は過去の人々の神話を説明しました。 私はヒーロー、つまり人間が常に生きてきた神話についての本を書きました。 しかし、今日人間はどのような神話の中で生きているのでしょうか? キリスト教の神話では、答えは「あなたはそこに住んでいますか?」となるかもしれません。 私は自分自身に問いかけました。 正直に言うと、答えはノーでした。 「私にとって、それは私が生きているものではありません。」 「では、私たちにはもう神話はないということですか?」 「いいえ、明らかに私たちにはもう神話はありません。」 ライブ?"
~CG Jung、無意識との対決、MDR、ページ。 170-171。

F
Myth touches elements of life that science cannot. Science needs to be exact, but life isn't always so amenable to exactitude. Myth tries to capture those obscurities and mysteries that the most exact language cannot explain. Science is not a bad thing, it just has its time and place. Myth is not a bad thing, it just has its time and place. Each has its place, and when we allow both into our lives we are closer to becoming whole.

A.
Myth is more individual and expresses life more precisely than does science. Science works with concepts of averages which are far too general to do justice to the subjective variety of an individual life.
~C. G. Jung - Memories, Dreams, Reflections.

C
Yes. God always speaks Mythologically...

A.
Carl Jung on “Myth”
Myth:
An involuntary collective statement based on an unconscious psychic experience.

The primitive mentality does not invent myths, it experiences them. Myths are original revelations of the preconscious psyche . . . . Many of these unconscious processes may be indirectly occasioned by consciousness, but never by conscious choice. Others appear to arise spontaneously, that is to say, from no discernible or demonstrable conscious cause. --"The Psychology of the Child Archetype," par. 261.

Myth is not fiction: it consists of facts that are continually repeated and can be observed over and over again. It is something that happens to man, and men have mythical fates just as much as the Greek heroes do. ~Carl Jung, CW 11, Para 648.

A.
“Myth basically serves four functions.
The first is the mystical function,... 
realizing what a wonder the universe is, and what a wonder you are, and experiencing awe before this mystery....

The second is a cosmological dimension, the dimension with which science is concerned – showing you what shape the universe is, but showing it in such a way that the mystery again comes through....
The third function is the sociological one – supporting and validating a certain social order.... It is the sociological function of myth that has taken over in our world – and it is out of date....

But there is a fourth function of myth, and this is the one that I think everyone must try today to relate to – and that is the pedagogical function, of how to live a human lifetime under any circumstances.”
~Joseph Campbell, The Power of Myth

A.
[But in what myth does man live nowadays? In the Christian myth, the answer might be, "Do you live in it?" I asked myself. To be honest, the answer was no. For me, it is not what I live by." "Then do we no longer have any myth?" "No, evidently we no longer have any myth." "But then what is your myth--the myth in which you do live?]

Confrontation with the Unconscious
After the parting of the ways with Freud, a period of inner uncertainty began for me. [...] I felt totally suspended in mid-air, for I had not yet found my own footing. Above all, I felt it necessary to develop a new attitude toward my patients. I resolved for the present not to bring any theoretical premises to bear upon them, but to wait and see what they would tell of their own accord. My aim became to leave things to chance. The result was that the patients would spontaneously report their dreams and fantasies to me, and I would merely ask, "What occurs to you in connection with that?" or, "How do you mean that, where does that come from, what do you think about it?" The interpretations seemed to follow of their own accord from the patients' replies and associations. I avoided all theoretical points of view and simply helped the patients to understand the dream-images by themselves, without application of rules and theories.

Soon I realized that it was right to take the dreams in this way as the basis of interpretation... . They are the facts from which we must proceed. Naturally, the aspects resulting from this method were so multitudinous that the need for a criterion grew more and more pressing-- the need, I might almost put it, for some initial orientation.

About this time I experienced a moment of unusual clarity in which I looked back over the way I had traveled so far. I thought, "Now you possess a key to mythology and are free to unlock all the gates of the unconscious psyche." But then some- thing whispered within me, "Why open all gates?" And promptly the question arose of what, after all, I had accomplished. I had explained the myths of peoples of the past; I had written a book about the hero, the myth in which man has always lived. But in what myth does man live nowadays? In the Christian myth, the answer might be, "Do you live in it?" I asked myself. To be honest, the answer was no. For me, it is not what I live by." "Then do we no longer have any myth?" "No, evidently we no longer have any myth." "But then what is your myth--the myth in which you do live?"
~CG Jung, Confrontation with the Unconscious, MDR, Pg. 170-171.

 

 

 

 

エドワード・エディンジャー『意識の創造』