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アクティブな想像力。
Active Imagination.
主に彼女の論文からのフランシスによるメモ。
能動的な想像力。
何よりも、サイケは自分自身を表現したいようです。 彼女はどうやってこれを行うことができますか? 魂はどのように私たちとコミュニケーションをとっていますか? 多くの方法があり、そのうちの 1 つが能動的想像力と呼ばれるものです。 これは、自我が精神の一部との接触を確立し、それを表現できるようにするプロセスです。 私たちの夢や空想はイメージに満ちており、時には誰かや何かから強い内的反応を受けることがあります。 ダンスの動き、会話、粘土細工、砂場遊び、書き物、またはダンスを通じて、これらのイメージや感情を形にすることができます。 具体的で目に見える何かが起こらなければなりません。単なる空想的な思考ではなく、物理的な行為が起こらなければなりません。 私たちはオープンで受容的でなければならず、無意識から出てくるどんなイメージやシンボルも受け入れ、それを表現しなければなりません. このイメージがコミュニケーションを取り、その魂をむき出しにするのを許してください。 次に、区別し、分離し、道徳的および倫理的な観点をもたらし、無意識と自我の間の中間点を選択するのを助ける必要があります. 最初は、何が起こっても意味があるという信念を持たなければなりません。 後で経験から、ONE KNOWS.
プシュケは次のように述べています。
「見てください、あなたに見せたいものがあります。聞いてください、あなたに伝えたいことがあります。私のイメージをあなたの内省の井戸に受け入れてください。」 FG。
目に見えない世界との接触を確立するのを助けるために、快適な場所に座ってろうそくに火をつけることは非常に役に立ちます. おそらく、あなたにはお気に入りの内側の場所があるでしょう。 これはすぐにムードを外側の視点から内側の受容性に変えます。 私の中の何かが、聖地に近づくことを知っていて、
慎重に歩かなければなりません。 そう簡単にできることではありません。 多くの場合、深呼吸を数回して、内側に集中するだけで、内なる旅を始めることができます。 1 つのイメージを取得し、感情的な反応が得られるまでそれを保持します。 対話を設定し、質問し、引き出します。
今、私たちはいくつかの方法で無意識にアプローチすることができます。
電話、子供、友人などに邪魔されずに、一人でいることが重要です。瞑想状態に入り、ガイドや動物を内なる旅に連れて行ってください。 静かに座って、浮かび上がるイメージをただ受け取り、集中しすぎず、集中しすぎないようにします。 画像が変化するにつれて画像に何が起こるかを注意深く観察し、これらすべての変化に注意して、最終的にあなたの想像力の絵に足を踏み入れてください. フィギュアとの対話に入り、それが何を言わなければならないかを聞いてください。 あなたはそれをでっち上げていると思ってやめたいと思うかもしれませんが、やめてください! あなたは感じるかもしれません
愚かで、すべてが時間の無駄です。 とにかくやる。 心が邪魔になったら、静かにして続行するように言ってください。 今、これは重要です。 画像を操作したり、何かを強制したりしないでください。常に受け入れてください。ただし、必ず自分の視点を伝えてください。 ここでは自我は無意識と同じくらい重要であり、その立場に立たなければなりません。 ここでは誰も勝てません。 コンテストではありません。 あなたは単に意見を交換しているだけです。 正しい文法や句読点について心配する必要はありません。出てきたとおりに正確に書き留めてください。 あなたの立場を示し、うまくいけば何らかの合意に達するまで対話を続けてください。 体に感覚を感じたり、笑ったり泣いたりする場合は、自分の奥深くにある何かに実際に接触したことがわかります. あなたが
積極的な想像力は神聖な仕事であるため、これらの対話を非常に真剣に受け止めてください。 これらは、あなたとコミュニケーションをとるために擬人化される、あなたの中にある非常に強力なエネルギーシステムです。 最初は、イメージはオブジェクトの形で表示される可能性がありました
または動物。 後に「賢明な老婆」などの人物像がその存在を知らしめる可能性があり、しばしば彼らは並外れた洞察をもたらします。 あきらめるなど、外の世界で何かをすることを約束する場合は、それが不可欠です。
チョコレートバーやエクササイズプログラムの開始など、あなたの言葉を尊重してください! これはあなたが自分自身の一部に対して行う神聖な約束であり、それを守らないと、ある種の神経症に陥るなどの影響につながる可能性があります. 物理的なことをする
最後に、別のろうそくに火をつけたり、散歩に行ったり、歌を歌ったりするように。 これは、あなたが自分の意図に真剣に取り組んでいるというメッセージを無意識に送り返します。
Notes by Frances mostly from her thesis.
Active Imagination.
More than anything, it seems to me, psyche wants to express herself. How can she do this? How does the soul communicate with us? There are many ways and one of them is called active imagination. This is a process whereby an ego establishes contact with a part of the psyche allowing it expression. Our dreams and fantasies are full of images and at times we get strong inner reactions from someone or something. Through dance movements, dialoguing, clay work, sand play, writing or dancing we may give form to these images and feelings. Something concrete and tangible must happen, not just an airy thought but a physical act must take place. We must be open, receptive, accepting of whatever image or symbol comes up from the unconscious and give it expression. Allow this image to communicate, to bare its soul and we must listen attentively. We in turn need to discriminate, separate, bring a moral and ethical standpoint and help to choose a middle ground between the unconscious and the ego. At the beginning one must have faith that whatever happens will have significance. Later on from experience, ONE KNOWS.
Psyche says:
'"Look at me, I have something to show you. Listen to me, I have something to tell you. Embrace my images in your well of reflection." FG.
To Help establish contact with the invisible world, it is very helpful to sit down in a comfortable place and light a candle. Perhaps you have a favorite inner place to go to. This immediately changes the mood from an outer perspective to an inner receptivity. Something in me knows Holy Ground is to be approached and
I must tread carefully. One's mind must then be calmed, not so easy a thing to do! Often just taking a few deep breaths and focusing inward is enough to begin the inner journey. Get one image and hold on to it until there's an emotional reaction to it. Set up a dialogue, ask questions, draw it out.
Now we can approach the unconscious in several ways.
It is important that you are alone, with no interruptions from the telephone, children, friends etc. Enter the meditative state and invite your guide or animal to be with you on your inner journey. Sit quietly, simply receiving whatever image comes up , neither focusing too much nor too little upon it. Carefully observe what happens to the image as it changes, note all these changes and eventually step into the picture in your imagination. Enter into dialogue with the figure and listen to what it has to say. You may think you are making it up and want to stop, DON'T! You may feel
foolish and that the whole thing is a waste of time; DO IT ANYWAY. If your mind gets in the way, tell it to be quiet and continue. Now this important. Never manipulate or force the images to do anything, Always be receptive but be sure to give your point of view. The ego is as important as the unconscious here and must stand its ground. Nobody wins here. It is not a contest. You are simply exchanging points of view. Don't worry about good grammar or punctuation, write it down exactly the way it comes up. Offer your standpoint and continue the dialogue until hopefully, some kind of agreement is reached. If you feel sensations in your body, or laugh or cry you know you have really contacted something deep within you. Be sure that you
take these dialogues very seriously because active imagination is sacred work. These are very powerful energy systems within you that become personified in order to communicate with you. At first images could appear in their shape of objects
or animals. Later on human figures such as " Wise old woman or man," possibly will make their presence known and often they bring extraordinary insights. It is imperative that if you promise to do something in the outer world, such as giving up
chocolate bars or beginning an exercise program, that you honor your word! This is a sacred commitment you are making with a part of yourself and not living up to it can lead to repercussions like falling into a neurosis of some kind. Do something physical
at the end, like lighting another candle, going for a walk or singing a song. This sends a message back to the unconscious that you're serious about your intentions.
あなたは強力なエネルギーシステムを扱っていることを忘れないでください。特に私たちのように、夢中になって地面に留まるのに苦労する可能性がある人のために、常にガイドをあなたと一緒に招待してください. 私たちの多くにとって無意識に入ることは本当の挑戦であるため、これは通常は当てはまりません.
1)夢をイメージして出会いを誘うことができる。
2) 解決できなかった夢を続けることができる。 たとえば、内側の人物が足を負傷し、地面に横たわっています。 あなたは突然目を覚ます。 あなたは想像の中で下に戻り、この負傷した人物に注意を払わなければなりません。 たぶん、足に包帯を巻き、医療援助を求め、頭の下に枕を置き、足を持ち上げます。 等
3) あなたが特に悲しかったり、怒ったり、心配したりしている場合は、その部分を招いて話してください。
4) 私がよく使うもの。 「どう感じますか?」と自問してください。 図面を作成します。
5) 喉の痛みや咳など、気分が優れない場合は、絵を描いてください。 多くの場合、これが役立ちます。
6) 未知の画像を招待して、自分自身を提示することができます。
7) どこかを歩いているとき、買い物をしているとき、遊んでいるときにイメージを受け取ったら、それを形にします。
😎 夢や想像力の中で贈り物をもらったら、それを描いてください。 形を与えることで再びそれを尊重します。
9) 神々への儀式の間、彼らは粘土片を提供することができます. ここでも、多くの感情を生み出す象徴的なジェスチャーです。
必要に応じて、絵を描いたり絵を描いたりすることもできます。 粘土を使って自分の気持ちを表現できます。 これらはすべて、能動的な想像力の形です。 ユングは、自我が意識的にプロセスに参加するため、これが内面のワークを行うための最良の方法であると感じました.
ロバート・ジョンソンの本「インナー・ワーク」をお勧めします。 FG
Remember you are dealing with powerful energy systems so always invite your guide to be with you, especially for those of us who could get carried away and have trouble staying grounded. This is not usually the case since for many of us getting into the unconscious is a real challenge.
1) You can take an image from a dream and invite an encounter that way.
2) You can continue a dream that had no resolution. For example an inner figure is hurt in the leg and is laying on the ground. You wake up suddenly. You must go back down, in your imagination and attend to this wounded figure. Maybe bandage the leg, call for medical help put a pillow under its head, elevate the leg. etc.
3) If you have been feeling particularly sad or angry or worried, invite that part of yourself to appear and have talk.
4) One I use very often. Ask yourself, "How do I feel?" Make a drawing.
5) If you don't feel well, for example have a sore throat or a cough, do a drawing of it. Often this will help.
6) You can invite an unknown image to present itself.
7) If you're walking along somewhere, or shopping, or playing and you receive an image, give it form, i.e. painting, drawing, clay etc.
😎 If you're given a gift in a dream or active imagination, draw it; again honor it by giving it form.
9) During a ritual to the gods, they can be offered clay pieces. Again a symbolic gesture engendering much feeling.
If you prefer you can do a drawing or a painting of an image. You can use clay to express how you feel. These are all forms of active imagination. Jung felt that this was the best way to do inner work because the ego consciously participates in the process.
I recommend Robert Johnson's book, " Inner Work ". FG
SophiaCycles (ベア・ゴンザレス)
@SophiaCycles
アクティブイマジネーションでは、出来事は想像力のレベルで起こります。それは意識的でも無意識的でもなく、出会いの場であり、両方が対等な条件で出会い、両方の要素を組み合わせた人生経験を一緒に生み出す共通の場です。 〜RAジョンソン
SophiaCycles (Béa Gonzalez)
@SophiaCycles
In Active Imagination, events take place on the imaginative level, which is neither conscious nor unconscious but a meeting place, a common ground where both meet on equal terms and together create a life experience that combines the elements of both. ~RA Johnson
フィレモンや私の空想の他の登場人物たちは、心の中には私が生み出したものではなく、自らを生み出し、独自の命を持つものがあるという重要な洞察を私にもたらしました。 フィレモンは私ではない力を代表していました。 空想の中で私は彼と会話をしました、そして彼は私が意識的に考えていなかった事を言いました。 なぜなら、話していたのは私ではなく彼であることがはっきりと観察されたからです。彼は、私が思考を自分で生み出したかのように扱っていると言いましたが、彼の見解では、思考は森の中の動物、部屋の中の人々、または空を飛ぶ鳥のようなものであり、 そして、「もし部屋の中に人がいるのを見ても、その人たちを作ったのは自分だ、あるいは彼らに対して責任があるとは思わないだろう。」 私に精神的な客観性、精神の現実を教えてくれたのは彼でした。 彼を通して、私と私の思考の対象との区別が明確になりました。 彼は客観的な態度で私に向き合ってくれたので、私の中には、私が知らないことや意図していないこと、さらには私に向けられたことさえも言える何かがあることが分かりました。
― カール・グスタフ・ユング『思い出、夢、反省』
Philemon and other figures of my fantasies brought home to me the crucial insight that there are things in the psyche which I do not produce, but which produce themselves and have their own life. Philemon represented a force which was not myself. In my fantasies I held conversations with him, and he said things which I had not consciously thought. For I observed clearly that it was he who spoke, not I. He said I treated thoughts as if I generated them myself, but in his view thoughts were like animals in the forest, or people in a room, or birds in the air, and added, “If you should see people in a room, you would not think that you had made those people, or that you were responsible for them.” It was he who taught me psychic objectivity, the reality of the psyche. Through him the distinction was clarified between myself and the object of my thought. He confronted me in an objective manner, and I understood that there is something in me which can say things that I do not know and do not intend, things which may even be directed against me.
― Carl Gustav Jung, Memories, Dreams, Reflections