【新共同訳】創世記
4:3 時を経て、カインは土の実りを主のもとに献げ物として持って来た。
 4:4 アベルは羊の群れの中から肥えた初子を持って来た。主はアベルとその献げ物に目を留められたが、
 4:5 カインとその献げ物には目を留められなかった。カインは激しく怒って顔を伏せた。
 4:6 主はカインに言われた。「どうして怒るのか。どうして顔を伏せるのか。
 4:7 もしお前が正しいのなら、顔を上げられるはずではないか。正しくないなら、罪は戸口で待ち伏せており、お前を求める。お前はそれを支配せねばならない。」

 【TEV】
Gen
4:3 After some time Cain brought some of his harvest and gave it as an offering to the Lord.
  4:4 Then Abel brought the first lamb born to one of his sheep, killed it, and gave the best parts of it as an offering. The Lord was pleased with Abel and his offering,
  4:5 but he rejected Cain and his offering. Cain became furious, and he scowled in anger.
  4:6 Then the Lord said to Cain, "Why are you angry? Why that scowl on your face?
  4:7 If you had done the right thing, you would be smiling; but because you have done evil, sin is crouching at your door. It wants to rule you, but you must overcome it."

 

人生は出来事からではなく、私たちから生まれます。 外で起こっていることはすべてすでに起こっています。
Life does not come from events, but from us. Everything that happens outside has already been. 

したがって、その出来事を外側から考える人は、常にそれがすでにあったこと、そしてそれが常に同じであることだけを見ます。 しかし、内側から見れば、すべてが新しいことがわかります。 起こる出来事はいつも同じです。 しかし、人間の創造的な深さは常に同じではありません。 出来事は何も意味せず、私たちの中でのみ意味を持ちます。 私たちは出来事の意味を創造します。 その意味は、今も昔も人為的なものでした。 私たちはそれを実現します。

このため、私たちは自分自身の中で出来事の意味を探求し、それによって、これから何が起こるかが明らかになり、私たちの人生が再び流れ始めることができます。 あなたに必要なもの、つまり出来事の意味はあなた自身から生まれます。 出来事の意味は、その特別な意味ではありません。 この意味は学習書にも存在します。 出来事には意味がありません。

出来事の意味はあなたが作り出す救いの道です。 出来事の意味は、あなたが創造するこの世界での人生の可能性から生まれます。 それはこの世界を熟知することであり、この世界におけるあなたの魂の主張です。 出来事のこの意味は最高の意味であり、それは出来事や魂の中にあるのではなく、出来事と魂の間に立つ神であり、人生、道、橋、渡ることの仲介者である。

自分自身の中でそれを見ることができなかったら、私はこれから何が起こるのかを見ることができなかったでしょう。 したがって、私はその殺人に参加します。 殺人が完了した後も、深淵の太陽が私の中で輝きます。 太陽を貪り食おうとする千匹の蛇も私の中にいます。 私自身も殺人者であり殺され(る者)、犠牲(生贄)にする(もの)であり犠牲者でもあります。(生贄にされるものでもある)
カール G. ユング 『赤の書』脚注 91 パートおよび 92

 

Life does not come from events, but from us. Everything that happens outside has already been. 

Therefore whoever considers the event from outside always sees only that it already was, and that it is always the same. But whoever looks from inside, knows that everything is new. The events that happen are always the same. But the creative depths of man are not always the same. Events signify nothing, they signify only in us. We create the meaning of events. The meaning is and always was artificial. We make it. 

Because of this we seek in ourselves the meaning of events, so that the way of what is to come becomes apparent and our life can flow again. That which you need comes from yourself, namely the meaning of the event. The meaning of events is not their particular meaning. This meaning exists in learnèd books. Events have no meaning. 

The meaning of events is the way of salvation that you create. The meaning of events comes from the possibility of life in this world that you create. It is the mastery of this world and the assertion of your soul in this world. This meaning of events is the supreme meaning, that is not in events, and not in the soul, but is the God standing between events and the soul, the mediator of life, the way, the bridge and the going across. 

I would not have been able to see what was to come if I could not have seen it in myself. Therefore I take part in that murder; the sun of the depths also shines in me after the murder has been accomplished; the thousand serpents that want to devour the sun are also in me. I myself am a murderer and murdered, sacrificer and sacrificed. 
Carl G. Jung The Red Book Foot Note 91 Part and 92

 

神はイメージであり、神を崇拝する者は至高の意味のイメージで神を崇拝しなければなりません。至高の意味は意味でも不条理でもなく、イメージと力が一体となったものであり、壮大さと力が一緒になったものです。

C.G. ユング『赤の書』:リベル・ノヴス

God is an image, and those who worship him must worship him in the images of the supreme meaning. The supreme meaning is not a meaning and not an absurdity, it is image and force in one, magnificence and force together.

C.G. Jung, The Red Book: Liber Novus
229, 230

 

 

 

DeepL翻訳

人生は出来事からではなく、私たちから生まれる。外で起こることはすべて、すでにあったことなのだ。

したがって、外からその出来事を考える者は、常にそれがすでにあったこと、そしてそれはいつも同じであることだけを見る。しかし、内側から見る者は、すべてが新しいことを知っている。起こる出来事はいつも同じなのだ。しかし、人間の創造的な深みはいつも同じではない。出来事には何の意味もない。私たちは出来事の意味を創造する。意味は常に人為的なものである。私たちが作り出しているのだ。

そのため、私たちは自分自身の中に出来事の意味を求め、そうすることで来るべきものの道が明らかになり、人生が再び流れるようになるのだ。必要なものは自分自身、つまり出来事の意味から生まれる。出来事の意味は、その出来事特有の意味ではない。この意味は学習した書物の中に存在する。出来事に意味はない。

 

出来事の意味とは、あなたが創り出す救いの道である。出来事の意味は、あなたが創造するこの世界での人生の可能性から生まれる。それはこの世界を支配することであり、この世界における自分の魂の主張である。出来事のこの意味こそが至高の意味であり、それは出来事の中にも魂の中にもなく、出来事と魂の間に立つ神であり、人生の媒介者であり、道であり、橋であり、渡るものなのだ。

もし私自身の中にそれを見ることができなかったら、私はこれから起こることを見ることはできなかっただろう。それゆえ、私はその殺人に加担する。殺人が成し遂げられた後、深淵の太陽も私の中で輝く。太陽を食い尽くそうとする千匹の蛇も私の中にいる。私自身は殺人者であり殺人者であり、生け贄であり生け贄である。
カール・G・ユング 『赤の書』脚注91の部分と92の部分