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元型と集合的無意識
汎神論的楽観主義。しかし、彼らの楽観的な気分は、夜の 6 時から朝の 6 時までの間、常に停止していました。 「恐怖のメーカー」。昼間は近くにモンスターヘビはいませんでしたが、夜になるとあらゆる道に潜んでいました。夜になると、神話全体が解き放たれました。
2. 子供の無敵
289 「子供」が一方で恐ろしい敵の力の中に無力に引き渡され、絶え間ない絶滅の危機に瀕している一方で、他方では彼は通常の人間の力をはるかに超える力を持っているということは、すべての子供の神話における顕著なパラドックスです。 .これは、子供が「取るに足らない」、未知の、「単なる子供」であるかもしれないが、彼は神でもあるという心理的事実と密接に関係しています.意識的な観点からは、私たちは解放どころか償いの性格をもたない取るに足らない内容を扱っているように見えます。意識的な心はその紛争状況にとらわれており、戦闘力は非常に圧倒されているように見えるため、孤立した内容としての「子供」は意識的な要因とは何の関係もありません。したがって、それは簡単に見落とされ、無意識に戻ってしまいます。少なくとも、私たちの意識的な期待通りに物事が進んだ場合、これは私たちが恐れなければならないことです.しかし、神話はそうではないことを強調していますが、「子供」には優れた力が与えられており、あらゆる危険にもかかわらず、予想外に乗り越えることができます. 「子供」は無意識の子宮から生まれ、人間の本性の奥深くから、あるいは生きている自然そのものから生まれます。それは私たちの意識の限られた範囲の外にある生命力の擬人化です。私たちの一方的な意識が何も知らない方法と可能性。自然の深みを包み込む全体性。それは、すべての存在の中で最も強く、最も避けられない衝動、つまり自分自身を実現したいという衝動を表しています。それはいわば、そうでなければできないことの化身であり、自然と本能のすべての力を備えていますが、意識的な心は、そうでなければできると想定されている能力に常に巻き込まれています。自己実現への衝動と衝動は自然の法則であり、それゆえ無敵の力である.

 

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THE ARCHETYPES AND THE COLLECTIVE UNCONSCIOUS
pantheistic optimism. Their optimistic mood was, however, al- ways in abeyance between six o'clock in the evening and six o'clock in the morning, during which time it was replaced by fear, for in the night the dark being Ayik has his dominion- the "Maker of Fear." During the daytime there were no monster snakes anywhere in the vicinity, but at night they were lurking on every path. At night the whole of mythology was let loose.
2. The Invincibility of the Child
289 It is a striking paradox in all child myths that the "child" is on the one hand delivered helpless into the power of terrible enemies and in continual danger of extinction, while on the other he possesses powers far exceeding those of ordinary hu- manity. This is closely related to the psychological fact that though the child may be “insignificant," unknown, “a mere child," he is also divine. From the conscious standpoint we seem to be dealing with an insignificant content that has no releasing, let alone redeeming, character. The conscious mind is caught in its conflict-situation, and the combatant forces seem so over- whelming that the “child” as an isolated content bears no rela- tion to the conscious factors. It is therefore easily overlooked and falls back into the unconscious. At least, this is what we should have to fear if things turned out according to our con- scious expectations. Myth, however, emphasizes that it is not so, but that the "child" is endowed with superior powers and, despite all dangers, will unexpectedly pull through. The “child” is born out of the womb of the unconscious, begotten out of the depths of human nature, or rather out of living Nature herself. It is a personification of vital forces quite outside the limited range of our conscious mind; of ways and possibilities of which our one-sided conscious mind knows nothing; a wholeness which embraces the very depths of Nature. It represents the strongest, the most ineluctable urge in every being, namely the urge to realize itself. It is, as it were, an incarnation of the in- ability to do otherwise, equipped with all the powers of nature and instinct, whereas the conscious mind is always getting caught up in its supposed ability to do otherwise. The urge and compulsion to self-realization is a law of nature and thus of invincible power, even though its effect, at the start, is insignifi- 170
 

 

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子供の元型の心理学
カントとありそうもない。その力は、子供の英雄の奇跡的な行為の中で明らかにされ、後には、英雄が「子供」の無力さを克服したものの、(ヘラクレスタイプの)ボンズマンまたはスロールのアスラ(「作品」)で明らかになります。彼はまだ卑劣な立場にある。奴隷の姿は、一般的に、半神の英雄の本当のひらめきにつながります。奇妙なことに、我々は錬金術の主題を似たように変化させている――ラピスの同義語だ。マテリア・プリマとしては、ラピス・エクシリス・エ・ヴィリスです。変換の過程にある物質として、それは 奴隷 Rubeus (赤 )または 逃亡者 です。そして最後に、その真の神格化において、それはフィリウス・サピエンティアエまたはデウス・テレヌス、「すべての光の上の光」、それ自体に上層部と下層部のすべての力を含む力の威厳を達成します.それは永遠の腐敗を享受し、したがって万能薬(「癒しをもたらす者」)である栄光のコーパスになります.31 「子供」の大きさと無敵性は、「小さいよりも小さいが、大きいよりも大きい」というモチーフ. 個々の現象として、自己は「小さいよりも小さい」であり、宇宙に相当するものとして、それは「大きいよりも大きい」.世界、その「絶対的に他者」は、すべての経験的知識と主体と客体の意識の必須条件である. この精神的な「他者性」のゆえにのみ、意識はまったく可能になる. 同一性は意識を可能にしない.ヒンズー教の内省は、この心理的事実を非常に早くから認識し、その結果、認識の主題を存在論の主題一般と同一視した。 .インド人の考え方の主に内向的な態度に従って、オブジェクトは絶対的な現実の属性を失い、いくつかのシステムでは、単なる幻想になりました.ギリシア・西洋型の精神は、自己の宇宙的重要性を犠牲にして、世界の絶対的存在の確信から自分自身を解放することができませんでした.今日でさえ西洋人は、経験的宇宙の対極としての認識の超越的主体の心理的必要性を理解するのが難しいと感じている。 III.しもべとしてのメルクリウスについては、Eirenaeus Philalethes のたとえ話を参照してください。
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THE PSYCHOLOGY OF THE CHILD ARCHETYPE
cant and improbable. Its power is revealed in the miraculous deeds of the child hero, and later in the athla ('works') of the bondsman or thrall (of the Heracles type), where, although the hero has outgrown the impotence of the "child," he is still in a menial position. The figure of the thrall generally leads up to the real epiphany of the semi-divine hero. Oddly enough, we have a similar modulation of themes in alchemy-in the syno- nyms for the lapis. As the materia prima, it is the lapis exilis et vilis. As a substance in process of transmutation, it is servus rubeus or fugitivus; and finally, in its true apotheosis, it attains the dignity of a filius sapientiae or deus terrenus, a "light above all lights," a power that contains in itself all the powers of the upper and nether regions. It becomes a corpus glorificatum which enjoys everlasting incorruptibility and is therefore a panacea (“bringer of healing").31 The size and invincibility of the "child" are bound up in Hindu speculation with the nature of the atman, which corresponds to the "smaller than small yet bigger than big" motif. As an individual phenomenon, the self is "smaller than small"; as the equivalent of the cosmos, it is "bigger than big." The self, regarded as the counter-pole of the world, its "absolutely other," is the sine qua non of all empiri- cal knowledge and consciousness of subject and object. Only be- cause of this psychic "otherness" is consciousness possible at all. Identity does not make consciousness possible; it is only separation, detachment, and agonizing confrontation through opposition that produce consciousness and insight. Hindu in- trospection recognized this psychological fact very early and con- sequently equated the subject of cognition with the subject of ontology in general. In accordance with the predominantly in- troverted attitude of Indian thinking, the object lost the attri- bute of absolute reality and, in some systems, became a mere illusion. The Greek-Occidental type of mind could not free itself from the conviction of the world's absolute existence-at the cost, however, of the cosmic significance of the self. Even today Western man finds it hard to see the psychological neces- sity for a transcendental subject of cognition as the counter-pole of the empirical universe, although the postulate of a world- 31 The material is collected in Psychology and Alchemy, Parts II and III. For Mercurius as a servant, see the parable of Eirenaeus Philalethes, Ripley Reviv'd: or, An Exposition upon Sir George Ripley's Hermetico-Poetical Works (1678).
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