古代人がイメージで私たちに教えてくれたことに注目してください。「狂気は神聖である」ということです。 しかし、古代人はこのイメージを出来事の中で具体的に生きていたため、私たちが世界の現実の主人になったので、それは私たちにとって欺瞞になりました。 それは疑いの余地がありません。もしあなたが魂の世界に入ると、あなたは狂人のようなものであり、医者はあなたを病気だとみなすでしょう。 私がここで言うことは病気と見なされるかもしれませんが、私以上にそれを病気と見なすことができる人はいません。

こうして私は狂気を克服したのです。 神の狂気とは何かを知らないなら、判断を保留して結果を待ちましょう。 しかし、神聖な狂気が存在することを知ってください。それは、深層の精神によるこの時代の精神の圧倒的な力に他なりません。 では、深層の霊がもう抑えきれなくなり、人に人間の言葉ではなく異言で話すように強制し、自分自身が深層の霊であると信じ込ませるときの、病気の妄想について話してください。 しかしまた、この時代の精神が人間から離れず、表面だけを見させ、深層の精神を否定し、自分自身をその時代の精神とみなすように強制するときの、病的な妄想についても話します。

この時代の精神は不道徳であり、深層の精神は不道徳であり、バランスは神聖です。

ーC.G.Jung「赤の書」

 

Take note of what the ancients taught us in images: madness is divine. But because the ancients lived this image concretely in events, it became a deception for us, since we became masters of the reality of the world. It is unquestionable: if you enter into the world of the soul, you are like a madman, and a doctor would consider you to be sick. What I say here can be seen as sickness, but no one can see it as sickness more than I do.

This is how I overcame madness. If you do not know what divine madness is, suspend judgment and wait for the fruits. But know that there is a divine madness which is nothing other than the overpowering of the spirit of this time through the spirit of the depths. Speak then of sick delusion when the spirit of the depths can no longer stay down and forces a man to speak in tongues instead of in human speech, and makes him believe that he himself is the spirit of the depths. But also speak of sick delusion when the spirit of this time does not leave a man and forces him to see only the surface , to deny the spirit of the depths and to take himself for the spirit of the times.

The spirit of this time is ungodly, the spirit of the depths is ungodly, balance is godly.

― CG Jung、The Red Book

 

「黙って聞いてください。あなたは自分の狂気を認識し、それを認めますか?あなたはあなたのすべての基礎が完全に狂気に陥っていることに気づきましたか?あなたは自分の狂気を認識し、それを友好的に歓迎したくないですか?あなたはすべてを受け入れたかったのです。だから狂気も受け入れなさい。あなたの狂気の光を輝かせてください、そうすればそれはあなたに突然夜明けします。狂気は軽蔑されたり恐れられたりすることはありませんが、代わりにあなたはそれに命を与えるべきです...あなたが道を見つけたいのなら、あなたは狂気を刺激するべきではありません、なぜならそれはあなたの自然のとても大きな部分を構成するからです...あなたがそれを認識できることを嬉しく思います。そうすればあなたはその犠牲者になることを避けるでしょう。狂気は精神の特別な形であり、すべての教えや哲学に固執しますが、人生自体は狂気に満ちており、根本的にはまったく非論理的であるため、日常生活にはさらに依存します。人は自分のために規則を作ることができるようにのみ理性に向かって努力します。人生自体にルールはありません。それがその謎であり、未知の法則です。あなたが知識と呼ぶものは、人生に理解できる何かを課そうとする試みです。」
― CG Jung、 The Red Book:A Reader's Edition

 

“Be silent and listen: have you recognized your madness and do you admit it? Have you noticed that all your foundations are completely mired in madness? Do you not want to recognize your madness and welcome it in a friendly manner? You wanted to accept everything. So accept madness too. Let the light of your madness shine, and it will suddenly dawn on you. Madness is not to be despised and not to be feared, but instead you should give it life...If you want to find paths, you should also not spurn madness, since it makes up such a great part of your nature...Be glad that you can recognize it, for you will thus avoid becoming its victim. Madness is a special form of the spirit and clings to all teachings and philosophies, but even more to daily life, since life itself is full of craziness and at bottom utterly illogical. Man strives toward reason only so that he can make rules for himself. Life itself has no rules. That is its mystery and its unknown law. What you call knowledge is an attempt to impose something comprehensible on life.”
― C.G. Jung, The Red Book: A Reader's Edition

 

A
"患者が自分の内的発展の避けがたい本質を感じ始めると、自分がもはや理解できないある種の狂気にどうしようもなく陥っているのではないかというパニック的な恐怖に簡単に打ちのめされてしまうかもしれない。"
~カール・ユング、CW 13, パラ 325

A
これが狂気の始まりであり、これが狂気である......あなたはこれらの無意識の事実に身をゆだねることなく、それを意識することはできない。もしあなたが無意識への恐怖を克服し、自分自身を下に置くことができれば、これらの事実はそれ自身の生命を持つようになる。
~カール・ユング『リベル・ノヴス』253ページ。脚注211.

 

 

 

 

A
"When a patient begins to feel the inescapable nature of his inner development, he may easily be overcome by a panic fear that he is slipping helplessly into some kind of madness he can no longer understand."
~Carl Jung, CW 13, Para 325

A
This is how madness begins, this is madness … You cannot get conscious of these unconscious facts without giving yourself to them. If you can overcome your fear of the unconscious and can let yourself go down, then these facts take on a life of their own.
~Carl Jung, Liber Novus, Page 253. Footnote 211.

 

「個人において狂気は稀だが、集団、政党、国家、時代においてはそれが常である。」— フリードリヒ・ニーチェ『善悪の彼岸』§156

"In individuals insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule." — Friedrich Nietzsche, Beyond Good and Evil §156

 

 

 

Google翻訳

古代人が画像で教えてくれたことに注意してください。狂気は神聖です。しかし、古代人はこのイメージを具体的にイベントで生きていたので、私たちが世界の現実のマスターになったので、それは私たちにとって欺瞞になりました。それは疑う余地がありません。あなたが魂の世界に入ると、あなたは狂人のようであり、医者はあなたを病気だと見なします。私がここで言うことは病気として見ることができますが、私よりも病気として見ることはできません。

これが私が狂気を克服した方法です。神の狂気が何であるかわからない場合は、判断を一時停止し、成果を待ちます。しかし、深みの精神を通してこの時代の精神を圧倒することに他ならない神の狂気があることを知ってください。深みの精神がもはやとどまることができず、人間の言葉ではなく舌で話すことを男性に強制し、彼自身が深みの精神であると彼に信じさせるとき、病気の妄想について話してください。しかし、この時代の精神が人を離れず、表面だけを見るように強制し、深みの精神を否定し、時代の精神に身を任せるときの病気の妄想についても話します。

この時の精神は不敬虔であり、深みの精神は不敬虔であり、バランスは敬虔です。

 

A
「患者が自分の内面の発達の避けられない性質を感じ始めると、もはや理解できないある種の狂気の中にどうしようもなく滑り落ちているのではないかというパニック恐怖に簡単に打ち負かされるかもしれません。」
〜カール・ユング、CW 13、Para 325

A
これが狂気の始まりだ、これが狂気だ… これらの無意識の事実に身を委ねることなしに、これらの無意識の事実を意識することはできない。 無意識への恐怖を克服し、自分自身を沈めることができれば、これらの事実は独り立ちします。
~Carl Jung, Liber Novus, Page 253. Footnote 211.