E
5月27日 20:04 
キリストの身体には、彼は罪を犯さなかったので、また、神の本質の奇跡的な結合のために、要素の大きな親和性(affinitas)と同盟(colligatio)があり、もし彼がそのために生まれた人類を救済するために、自らの自由意志で死を求めなければ、彼は決して死ぬことはなかっただろう。                            

~ C.G.ユング、心理学と錬金術、CW 12、p. 425 (1953) 🖼 ウィリアム=アドルフ・ブグロー

E
5月27日 20:04  · 
In Christ body, because he comitted no sin, and on account also of the miracoulous union of the devine essense, there was such a great affinity (affinitas) of the elements and such an alliance therefore (colligatio) that he would never have died, had he not sought death of his own free will, in order to redeem mankind for whose sake he was born.                                                   ~ C.G.Jung, Psychology and Alchemy, CW 12, p. 425 (1953)                                                                🖼 William-Adolphe Bouguereau

Google翻訳

キリストの体には罪がなかったため、また神の本質が奇跡的に結合したため、要素の非常に強い親和性 (affinitas) とそれによる同盟 (colligatio) があったため、キリストが人類のために生まれてきたために自らの自由意志で死を求めなかったなら、彼は決して死ぬことはなかったでしょう。
~ C.G.ユング、『心理学と錬金術』、CW 12、p. 425 (1953) 🖼 ウィリアム・アドルフ・ブグロー

 

A
キリストが罪を犯さなかったのは、意識があったからだ-キリスト意識...それは「死と再生」の後にやってくる。
"悔い改めるべき罪は、もちろん、無意識である。" ~カール・ユング『アイオン』191~192ページ

自然と運命のバーの前では、無意識は決して言い訳として認められない。それどころか、それに対して非常に厳しい罰則があるのだ。~カール・ユング、CW11、パラ745頁

古代ギリシャ語の「罪」の文字通りの意味は、「的をはずすこと」である。古代の弓術の用語です。

「死の間の地獄への3日間の降下は、消えた価値が無意識の中に沈み、そこで闇の力を克服することによって新しい秩序を確立し、再び天に昇る、つまり意識の最高の明晰さを獲得することを描写している" ~カール・ユング『リベル・ノヴス』脚注135、243ページ。

"どんな木も、その根が地獄まで届かなければ、天国まで成長することはできないと言われている。" ~カール・ユング、第5章、『アイオン』。自己の現象学への研究。

「錬金術師は、木の象徴のもとに、相反するものの結合を見た...この世に根を張り、天に向かって成長する宇宙の木の象徴、人間でもある木である。象徴の歴史において、この木は人生の道そのもの、すなわち永遠に存在し、変化しないものへの成長として描写されている。この木は対立するものの結合から生まれ、その永遠の存在によって、その結合を可能にする。~CGユング、CW 9i, para. 198

超越的な機能は自分で行うものではなく、むしろ相反するものの衝突を経験することから生まれる。~カール・ユング、書簡集I、269ページ

相反するものの経験なしには、全体性の経験はなく、それゆえ、神聖な人物への内なる接近もない。~カール・ユング、CW 12, Para 24.

意識と無意識の傾向は、超越的な機能を構成する二つの要素である。ある態度から別の態度への移行を有機的に可能にするので「超越的」と呼ばれる[The Transcendent Function," CW8, par. 145.]。

これは世界に対する新しい態度を生み出すものであり、その違いそのものが新しい可能性を提供する。それは、エックハルトが神の誕生によって象徴する生命の再生に相当する。~ユング、CW6 ¶ 427

私はひそかに不安を抱きながら待つ。私は海から木が発生するのを見る。その冠は天に伸び、その根は地獄に至る。~カール・ユング『リベラ・ノーバス』300ページ。

生きている者のうち誰がキリストであり、生きている肉体をもって地獄に旅立つのか?~カール・ユング『新約聖書』300ページ。

"古代人は自分の魂を見つけるために 砂漠へ行った これはイメージだ。古代人はその象徴を生きていた...。こうして彼らは、魂の場所は孤独な砂漠であることを教えるために、砂漠の中に入っていったのである。" ~ C.G.ユング『赤い本』より

ところで......現実の中で一度でも底を打つというのは、独特の美しい感覚ではないだろうか。一度だけ、現実の全高を前にして立つことができる場所?~カール・ユング『赤の書』265ページ。

本当に底に触れることができる人だけが、人間であることができる。だから、マイスター・エクハルトは、自分の罪をあまり悔い改めないほうがいい、そうすれば恵みから遠ざかるかもしれない、と言っている。人は絶対的に人間であるときにのみ、霊的体験に立ち会うことができる。~カール・ユング『ヴィジョン・セミナー』394ページ

"魂の暗夜、信じていたもの、思っていたものの完全な消滅なしに再生はありえません" ~ハズラト・イナヤット・カーン

"自分の炎で自分を焼く覚悟が必要だ。
もし最初に灰にならなかったら、どうして新しく生まれ変わることができようか?
~フリードリヒ・ニーチェ『ツァラトゥストラはこう語った』より

奈落の底に落ちることで、人生の宝物を手に入れることができるのです。
つまずいたところにこそ、宝がある。
あなたが入るのを恐れている洞窟そのものが、あなたが探しているものの源であることが判明する。
あれほど恐れていた洞窟の中の忌まわしいものが、中心になっているのです。
あなたは宝石を見つけると、それがあなたを引き離します。
精神的なものを愛すれば、地上のものを軽蔑することはできない。
~ジョセフ・キャンベル、リフレクションズ・オン・ザ・アート・オブ・リビング。ジョセフ・キャンベルの仲間たち

生きるという狂気の意志を捨て、底なしの霧の中に落ちたように見えるとき、本当に本当の人生が始まる。
私はその神殿に入れば、完全な知識に到達できることを知った。~カール・ユング『手紙』第一巻、357-358ページ

私が自分の闇を理解したとき、本当に壮大な夜が私を覆い、私の夢は千年の深みに突入し、そこから私の不死鳥は昇天した。
~CGユング『赤の書』。

 

A
The reason Christ committed no sin was because he was conscious – Christ Consciousness… which comes after the ‘death and rebirth’.
“The sin to be repented, of course, is unconsciousness.” ~Carl Jung, Aion, Pages 191-192.

Before the bar of nature and fate, unconsciousness is never accepted as an excuse; on the contrary there are very severe penalties for it. ~Carl Jung, CW 11, Para 745

The literal meaning of the ancient Greek word for sin is, "missing the mark." An ancient archery term.

“The three days descent into Hell during death describes the sinking of the vanished value into the unconscious, where, by conquering the power of darkness, it establishes a new order, and then rises up to heaven again, that is, attains supreme clarity of consciousness.” ~Carl Jung, Liber Novus, Footnote 135, Page 243.

“No tree, it is said, can grow to heaven unless its roots reach down to hell.” ~Carl Jung, chapter 5, Aion: Researches into the Phenomenology of the Self.

“The alchemist saw the union of opposites under the symbol of the tree… the symbol of the cosmic tree rooted in this world and growing up to heaven-the tree that is also man. In the history of symbols this tree is described as the way of life itself, a growing into that which eternally is and does not change; which springs from the union of opposites and, by its eternal presence, also makes that union possible.” ~CG Jung, CW 9i, para. 198

The transcendent function is not something one does oneself; it comes rather from experiencing the conflict of opposites. ~Carl Jung, Letters Vol. I, Page 269

Without the experience of the opposites there is no experience of wholeness and hence no inner approach to the sacred figures. ~Carl Jung, CW 12, Para 24.

The tendencies of the conscious and the unconscious are the two factors that together make up the transcendent function. It is called "transcendent" because it makes the transition from one attitude to another organically possible.[The Transcendent Function," CW8, par. 145.]

This produces a new attitude to the world, whose very difference offers a new potential. It is equivalent to a renewal of life, which Eckhart symbolizes by God's birth. ~Jung, CW6 ¶ 427

I wait, secretly anxious. I see a tree arise from the sea. Its crown reaches to Heaven and its roots reach down into Hell. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 300.

Who among the living is Christ and journeys to Hell in living flesh? ~Carl Jung, Liber Novus, Page 300.

"To find their soul, the ancients went into the desert. This is an image. The ancients lived their symbols... Thus they went into the solitude of the desert to teach us that the place of the soul is a lonely desert." ~ C. G. Jung, The Red Book

Incidentally-mustn't it be a peculiarly beautiful feeling to hit bottom in reality at least once, where there is no going down any further, but only upward beckons at best? Where for once one stands before the whole height of reality? ~Carl Jung, The Red Book, Page 265.

Only those people who can really touch bottom can be human. Therefore Meister Eckhart says that one should not repent too much of one’s sins because it might keep one away from grace. One is only confronted with the spiritual experience when one is absolutely human. ~Carl Jung, Visions Seminar, Page 394

"There can be no rebirth without a dark night of the soul, a total annihilation of all that you believed in and thought that you were." ~Hazrat Inayat Khan

“You must be ready to burn yourself in your own flame;
how could you rise anew if you have not first become ashes?”
~Friedrich Nietzsche, Thus Spoke Zarathustra

It is by going down into the abyss that we recover the treasures of life.
Where you stumble, there lies your treasure.
The very cave you are afraid to enter turns out to be the source of what you are looking for.
The damned thing in the cave that was so dreaded has become the center.
You find the jewel, and it draws you off.
In loving the spiritual, you cannot despise the earthly.
~Joseph Campbell, Reflections on the Art of Living: A Joseph Campbell Companion

When you can give up the crazy will to live and when you seemingly fall into a bottomless mist, then the truly real life begins I saw its entrance illuminated by a thousand small flames of coconut oil.
I knew I was to enter the temple and I would reach full knowledge. ~Carl Jung, Letters Vol. I, Pages 357-358

When I comprehend my darkness a truly magnificent night came over me, and my dream plunged into the depths of millennia and from it my phoenix ascended.
~CG Jung, The Red Book
 

"イニシエーターは水の中を移動し、そして新たに浮上する。水中に沈むということは、無意識の中に降りていくということであり、そこでは、人はもはや単一であり、分離しているのではなく、すべてを包含し、創造神そのものである。この非日常的な体験こそが、昔の神秘の教えでは意識的な行為であった無意識の中に入ることの本当の目的なのです。今では、このような体験の本当の意味を知るものは誰もいない。" ~カール・ユング

A
キリスト、自己の象徴
ジェリー-ライトによって
[...]

「自己またはキリストは、すべての人の中に先験的に存在するが、原則として、最初は無意識の状態である。しかし、この事実が意識されるようになるのは、その後の人生の明確な経験である...それは、それが起こったときにのみ現実であり、それは、あなたが外側の歴史的または形而上学的キリストからあなたの投影を撤回し、したがって内なるキリストを覚ますときにのみ起こることができます"。~CGユング、CW:18:par.1638。

[...]
http://www.jungatlanta.com/.../fall01-crist-symbol-of...

A
自分自身がキリストになることは、キリストの真の追従である。~カール・ユング『リベル・ノヴス』脚注233、254ページ。

もし私がこうして真にキリストに倣うなら、私は誰の真似もせず、誰の真似もせず、自分の道を歩むことになる。~カール・ユング『リベル・ノヴス』293ページ。

人間が英雄を通じて救済されるのではなく、自らキリストとなるのは、この神秘に属するものである。聖人たちの先例は、このことを象徴的に教えてくれる。~カール・ユング『リベル・ノヴス』253ページ。

常に生徒のままであるなら、人は教師にひどい仕打ちをする。
~フリードリヒ・ニーチェ『ツァラトゥストラはこう語った』より

誰もキリストの道を免れることはできない。この道は来るべきものに通じているのだから。あなた方は皆、キリストになるべきだ。~カール・ユング『リベル・ノヴス』235ページ

私も自分の存在を他者にしたいから、キリストにならねばならない。私はキリストにされる、私はそれを苦しまなければならない。こうして贖罪の血は流れる。~カール・ユング『リベール・ノヴス』254ページ。

私たちはキリストを耐え難いものとして背負うのではなく、キリストになるべきなのだ。~カール・ユング、赤の書、283ページ。

あなたがたの中に、自分はこの道を免れることができると信じている者はいないのか。キリストの苦痛から逃れるために、自分の道を詐取することができるだろうか?私は言う。「そのような者は、自分自身の不利益になるように自分を欺く。彼はいばらと火の上に横たわっているのです。この道は来るものに通じているのだから、だれもキリストの道を免れることはできない。あなた方は皆、キリストになるべきだ。~カール・ユング『赤の書』235ページ。

ゲーテが言ったように、「死んで再び生き返る方法を知らない限り、あなたはこの暗い地上の哀れな旅人に過ぎないのだ」。~アラン・ワッツ

「あなたは心理学を軽率に扱い、自分がどれほど誤解しているかに気づかない。だから私の目的は、私の心理学をもっと公平に理解してもらうことだった。これは明らかに不可能であり、私は残念に思わざるを得ない。神学者と話をするのは本当に容易ではありません。彼らは相手の話(最初から間違っている)を聞かず、自分の話(そしてこれを神の言葉と呼ぶ)だけに耳を傾けます。おそらくこれは、誰も反論することを許されず、説教壇から説教をしなければならないことに由来しているのでしょう。このような態度は、事実上どこでも出会うことができ、私は他の多くの人々と同じように教会から追い出された。"
~C.G.ユング、ドロテー・ホッホ牧師への手紙、1953年4月

「私は、キリストの物語は、私たち一人一人の中で起こるプロセス、つまり内なる旅として理解することができると思うようになったのです。このように読むと、キリストは常に無原罪で生まれ、長老たちを惑わせ、教え、裏切られ、十字架につけられ、死に、復活し、昇天していることがわかります。これらはすべて、一瞬一瞬に起きていることであり、時間の外に存在する神秘的な事実なのです。このことを理解し始めたとき、私にとってキリスト教は再び可能になったのです。" ~ロバート・A・ジョンソン

B
A
「ネクロマンシー(/ˈmænsi/)[1][2] とは、占い、未来の出来事を予言する手段、隠された知識の発見、死者を蘇らせる手段、死者を武器として使う手段などを与える目的で、死者の霊を幻として呼び寄せ、幻視したり肉体的に蘇らせて、そのようなコミュニケーションをとる魔術または黒魔術の実践。"
ヨハネによる福音書11章41-42節

41 そこで、彼らはその石を取り去った。それからイエスは顔を上げて(AS)言われた、「父よ、(AT)あなたがわたしを聞いていてくださったことを感謝します。42 あなたがいつも聞いていてくださることは知っていましたが、このことを言ったのは、ここに立っている人々のため、あなたがわたしを遣わされたと信じるようにするためです」(AV)
43 こう言うと、イエスは大声で「ラザロ、出てきなさい」(AW) 44 死んだ人は、手と足に亜麻布を巻き、顔に布をかけて出てきた(AX)"(AY)

イエスはこの占いを、彼がメシアであることを人々に納得させる完全な効果のために用いたと言われています。
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Necromancy
ネクロマンシー - Wikipedia
ja.m.wikipedia.orgの記事

 

"The initiate moves under water and then emerges renewed. Being submerged under water means going down into the unconscious, and there in the depths one is no longer single and separated, one is all-embracing, one is the creative god themselves. This extraordinary experience is really the purpose in going into the unconscious, which was a conscious act in the old mystery teaching. Now no one knows what such an experience really means." ~Carl Jung.

A
Christ, a Symbol of the Self
by Jerry Wright
[…]

“The Self or Christ is present in everybody a priori, but as a rule in an unconscious condition to begin with. But it is a definite experience of later life, when this fact becomes conscious...It is only real when it happens, and it can happen only when you withdraw your projections from an outward historical or metaphysical Christ and thus wake up Christ within.” ~CG Jung, CW:18:par.1638.

[…]
http://www.jungatlanta.com/.../fall01-crist-symbol-of...

A
To be Christ oneself is the true following of Christ. ~Carl Jung, Liber Novus, Footnote 233, Page 254.

If I thus truly imitate Christ, I do not imitate anyone, I emulate no one, but go my own way, and I will also no longer call myself a Christian. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 293.

It belongs to this mystery that man is not redeemed through the hero, but becomes a Christ himself. The antecedent example of the saints symbolically teaches us this. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 253.

One repays a teacher badly if one always remains nothing but a pupil.”
~Friedrich Nietzsche, Thus Spoke Zarathustra

No one can be spared the way of Christ, since this way leads to what is to come. You should all become Christs. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 235.

Because I also want my being other, I must become a Christ. I am made into Christ, I must suffer it. Thus the redeeming blood flows. ~Carl Jung, Liber Novus, Page 254.

We should not bear Christ as he is unbearable, but we should be Christs, for then our yoke is sweet and our burden easy. ~Carl Jung, The Red Book, Page 283.

Is there anyone among you who believes he can be spared the way? Can he swindle his way past the pain of Christ? I say: "Such a one deceives himself to his own detriment. He beds down on thorns and fire. No one can be spared the way of Christ, since this way leads to what is to come. You should all become Christs. ~Carl Jung, The Red Book, Page 235.

As Goethe said, “As long as you do not know how to die and come to life again, you are but a sorry traveler on this dark earth.” ~Alan Watts

"You treat psychology cavalierly and do not notice how very much you misunderstand it. My aim was therefore to give you a fairer conception of my psychology. This is evidently not possible, as I must admit to my regret. It is really not easy to talk with theologians : they don't listen to the other person (who is wrong from the start) but only to themselves (and call this the Word of God) . Perhaps this comes from their having to preach down from the pulpit, with nobody allowed to answer back. This attitude, which I met practically everywhere, has shooed me out of the Church like so many others."
~C.G. Jung, Letter to Pastor Dorothee Hoch, April 1953

'I began to see that the story of Christ could be understood as a process that takes place within each and every one of us – an inner journey. Read in this way, we can see that Christ is constantly being immaculately conceived and born, is confounding the elders, teaching, being betrayed, being crucified, dying, resurrecting, and is making an ascension. All of these are occurring in every moment; they are mystical facts that exist outside of time. When I began to understand this, Christianity became possible for me again.” ~Robert A. Johnson

B
A
"Necromancy (/ˈnɛkrəmænsi/)[1][2] is the practice of magic or black magic involving communication with the dead – either by summoning their spirits as apparitions, visions or raising them bodily – for the purpose of divination, imparting the means to foretell future events, discover hidden knowledge, to bring someone back from the dead, or to use the dead as a weapon."
John 11:41-42

41 So they took away the stone. Then Jesus looked up(AS) and said, “Father,(AT) I thank you that you have heard me. 42 I knew that you always hear me, but I said this for the benefit of the people standing here,(AU) that they may believe that you sent me.”(AV)
43 When he had said this, Jesus called in a loud voice, “Lazarus, come out!”(AW) 44 The dead man came out, his hands and feet wrapped with strips of linen,(AX) and a cloth around his face.(AY)"

Jesus allegedly used this divination for the complete effect of convincing people that he was the Messiah.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Necromancy
Necromancy - Wikipedia
EN.M.WIKIPEDIA.ORG
 

A
B
古代ギリシャ語の罪の文字通りの意味は、"的外れ "です。古代のアーチェリー用語です。
私たちが「的を外す」方法は、主に、政府の学校教育や教会の洗脳の糸に引っ張られる舞台上のマリオネットのように無意識に生きること、そして、私たちを眠らせ続ける群れ-物語-社会集団の一員であることなどである。

A
いわゆる教養のある人々が、聖書の一節を文字通りに受け取り、誤訳や誤読を気にする罠にはまるのを見るのは悲しいことです。
その一方で、隠されたメッセージに無知なままである。
"私が言いたいのは、古代の人々は文字通りの物語を語り、我々はそれを象徴的に受け取るほど賢くなったということではなく、彼らは象徴的に語り、我々はそれを文字通りに受け取るほど馬鹿になったということだ "ということです。~ジョン・ドミニク・クロッサン

"聖書は宗教書ではありません。聖書には宗教もスピリチュアルなものもなく、実は聖書は心理学の本であり、宇宙心理学の本なのです。これらの古代の言葉の背後には、人間の心の発達を知る手がかりが隠されているのです。聖書は東洋の書物であり、実際、聖書の中にはこれまでに作られた最も古い劇やドラマの一つがあり、それは「ヨブ記」という本で、純粋な東洋のものでした。それは東洋の古代の場所から来たものです...」ビル・ドナヒュー。

私たちは聖書を読まなければ、心理学を理解することはできません。私たちの心理学、人生全体、言語、イメージは聖書の上に成り立っている。~カール・ユング『ビジョン・セミナー』第1巻、156ページ。

仕事とは別に、聖書を読むように、良い本を読めば、それはあなたにとって内側につながる橋となり、おそらく今は想像もつかないような良いことがあなたに流れてくるかもしれない。~カール・ユング『手紙』第1巻434ページ。

聖書には、神学者が認める以上に多くのことが書かれている。~カール・ユング、C.G.ユング・スピーキング。インタビューと出会い、410-423ページ

ほとんどの人が知っているように、分析心理学の基本原則のひとつは、夢のイメージは象徴的に理解されるべきだというものだ。~カール-ユング、変容のシンボル、パラ4。

私の個人的な宗教的信念は、聖書の文章にある恐るべき矛盾によって少しも揺らぐことはない。~カール・ユング、書簡集第二巻、87ページ。

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マルコによる福音書11章12-25節 - 自然力による占い
12 翌日、ベタニヤを去ろうとしたとき、イエスは空腹だった。13 遠くに葉の落ちたいちじくの木が見えたので、そこに実がなっているかどうか確かめに行った。14 それから、その木に向かって言われた、「もう、だれもあなたの実を食べることがありませんように」。と言われ、弟子たちもそれを聞いていた。

15 エルサレムに着くと、イエスは宮廷に入り、そこで売り買いしている者たちを追い出し始めた。両替商の台や鳩を売る者の腰掛けをひっくり返し、16 だれにも宮廷に商品を運ぶことをお許しにならなかった。17 そして、彼らに教えながら言われた、「こう書いてあるではないか。私の家は、すべての国民のための祈りの家と呼ばれる』[a](E)。 しかし、あなたがたはそれを『強盗の巣』とした」[b](F)。

18 祭司長たちや律法の教師たちはこれを聞いて、彼を恐れ、(G) 群衆全体が彼の教えに驚いたので、彼を殺す方法を探しはじめた(H)。
19 夕方になると、イエスと弟子たち[c]は都を出て行った(I)。

20 朝になって、彼らが進んで行くと、いちじくの木が根元から枯れているのが見えた。21 ペテロは思い出して、イエスに言った、「ラビ、(J) 見てください。あなたがのろったいちじくの木が枯れました。
22 「神を信じなさい」と、イエスは答えられた。

「イチジクの木の呪いは、福音書に登場する出来事で、マルコとマタイではエルサレム入城に関連した奇跡として、ルカではたとえ話として紹介されている[1](ヨハネ福音書では完全に省略され、これに関連する出来事、神殿の清めがイエスの生涯の最後から始まりにシフトしている)[2]。 2] イメージは旧約聖書のイスラエルを象徴するイチジクの木から取られており、マルコとマタイにおけるイチジクの木の呪いとルカにおける並行物語は、このようにイエスをメシアとして受け入れなかったユダヤ人に対して象徴的に向けられている[3][4]。"
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cursing_the_fig_tree...
イチジクの木への呪い - Wikipedia
ja.m.wikipedia.org英語版

 

A
B
The literal meaning of the ancient Greek word for sin is, "missing the mark." An ancient archery term.
The way we “miss the mark” is mainly by living unconsciously like a marionette on a stage being pulled by the strings of our government schooling and church indoctrination, and by our membership in the herd-narrative social groups and other such things that keep us asleep.

A
It’s sad to see so-called educated people falling into the trap of taking bible passages literally and worrying over such mistranslations and misinterpretations 
,when all the while remaining ignorant of the hidden message.
“My point, once again, is not that those ancient people told literal stories and we are now smart enough to take them symbolically, but that they told them symbolically and we are now dumb enough to take them literally.” ~John Dominic Crossan.

“the bible is not a religious book. There is no religion in it and there is no spirituality in it and actually the bible is a book of psychology and it’s a book of cosmic psychology. Hidden behind all of these ancient words are clues to the development of the human mind. It is an Oriental book and in fact, in the bible is one of the oldest plays or dramas that was ever composed and it was a book called The Book Of Job and it was pure Orient. It comes from the ancient places of the East…” ~Bill Donahue.

We must read the Bible or we shall not understand psychology. Our psychology, whole lives, our language and imagery are built upon the Bible. ~Carl Jung, The Visions Seminar Vol. 1; Page 156.

If, aside from your work, you read a good book, as one reads the Bible, it can become a bridge for you leading inwards, along which good things may flow to you such as you perhaps cannot now imagine. ~Carl Jung, Letters Vol. 1, Page 434.

One finds, besides, a lot of things about this in the Bible itself: there are more things in the Bible than the theologians can admit. ~Carl Jung, C.G. Jung Speaking: Interviews and Encounters, Pages 410-423

As most people know, one of the basic principles of analytical psychology is that dream-images are to be understood symbolically; that is to say, one must not take them literally, but must surmise a hidden meaning in them. ~Carl Jung; Symbols of Transformation; para 4.

My personal religious convictions are not shaken in the slightest by the fearful contradictions in the Biblical texts. ~Carl Jung, Letters Vol. II, Page 87.

B
A
Mark 11:12-25 - Naturakinetic divination
12 The next day as they were leaving Bethany, Jesus was hungry. 13 Seeing in the distance a fig tree in leaf, he went to find out if it had any fruit. When he reached it, he found nothing but leaves, because it was not the season for figs.(D) 14 Then he said to the tree, “May no one ever eat fruit from you again.” And his disciples heard him say it.

15 On reaching Jerusalem, Jesus entered the temple courts and began driving out those who were buying and selling there. He overturned the tables of the money changers and the benches of those selling doves, 16 and would not allow anyone to carry merchandise through the temple courts. 17 And as he taught them, he said, “Is it not written: ‘My house will be called a house of prayer for all nations’[a]?(E) But you have made it ‘a den of robbers.’[b]”(F)

18 The chief priests and the teachers of the law heard this and began looking for a way to kill him, for they feared him,(G) because the whole crowd was amazed at his teaching.(H)
19 When evening came, Jesus and his disciples[c] went out of the city.(I)

20 In the morning, as they went along, they saw the fig tree withered from the roots. 21 Peter remembered and said to Jesus, “Rabbi,(J) look! The fig tree you cursed has withered!”
22 “Have faith in God,” Jesus answered."

"The cursing of the fig tree is an incident in the gospels, presented in Mark and Matthew as a miracle in connection with the entry into Jerusalem,[1] and in Luke as a parable.[2] (The gospel of John omits it entirely and shifts the incident with which it is connected, the cleansing of the temple, from the end of Jesus' career to the beginning.)[2] The image is taken from the Old Testament symbol of the fig tree representing Israel, and the cursing of the fig tree in Mark and Matthew and the parallel story in Luke are thus symbolically directed against the Jews, who have not accepted Jesus as Messiah.[3][4]"
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cursing_the_fig_tree...
Cursing the fig tree - Wikipedia
EN.M.WIKIPEDIA.ORG
 

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B
聖書の一節に隠された意味を見出す例を紹介します。
エジンガー

"主の祈り "として知られている一節の心理的な意味について、少し話す機会を与えてくれると思ったのです。これはマタイ伝の第六章からきています。その内容を思い出してみましょう。

天にまします我らの父よ、汝の名があがめられますように。御国を来たらせたまえ、御心の天に成る如く、地にも成させたまえ。私たちに罪を犯す者を私たちが赦すように、私たちの日用の糧を今日もお与えください。. .

この祈りは、最大の危機の時に、何百万人、何千万人もの人々の口に上ってきた。この祈りには、心理的なインパクトがある。この祈りは7つの「願い」に分けられている。(ユングは6番目の祈りについて、"私たちを誘惑の中に連れて行かないでください "と言っています)。心理学的に見ると、これは自我と自己のつながりを維持するための公式であることがすぐにわかります。それでは、この7つの願いごとをそれぞれ簡単に説明しましょう。

願い事1. "汝の名を神聖に" または "汝の名を神聖に" つまり、私は人生のトランスパーソナルな聖なる次元を思い出さなければならないのです。それは自我が、人生は単なる世俗的なものではなく、トランスパーソナルな次元を持つものであることを思い出すようにということです。

請願書2 "御国を来たらせたまえ" ここでの自我は、自己の支配が優先されるべきであると認識していることを表明しています。
嘆願3。"汝の意志が天で行われるように、地でも行われますように" ここで自我は、"私はあなたの王国にもたらすのと同じルールから自分の人生を生きるつもりです。"と言っています。

請願書4 "私たちの日用の糧をお与えください" (ヴルガータでは、"私たちの超実体的なパンをください "と言っています。これは、いい角度をつけていると思います。) 心理的なパンである滋養のあるイメージと意味の流入を求める請願、依頼ということになります。

願い事5。"私たちの罪をお許しください "または "私たちの負債" 私はそれが自己に対する自我の罪の性質を強調するので、(しかし、債務がより一般的な翻訳である)''トレスパス"'を好みます。その特徴的な罪は、自己と同一視することのインフレーション、言い換えれば、自己の領土に侵入することです。

第6の願い 「誘惑に陥らないように導いてください」というのは、ユングが言っていることです。なぜなら、自己が完全な実現、その反対本性の完全な受肉を求めて、人を善にも悪にも導くという事実があるからです。その嘆願書が含まれるのは、非常に理解しやすいことです。

請願書7 "悪から救い出してください" あなたが私たちを導かずにはいられないような破壊的な危険から私たちを守ってください。項目3は、655段落で出てきます。

キリストが地上の舞台を去るとき、彼は父に頼んで、彼らの群れに、彼らの中に永遠にとどまる相談役(「パラクリート」)を送ってもらう。この助言者は聖霊であり、父から送られます。この「真理の精神」は、信者に「すべてのこと」を教え、「すべての真理に」導いてくれる。これによれば、キリストは自分の子供たち、ひいては彼(キリスト)の精神的兄弟姉妹の中に、神を実現し続けることを想定しているのである。

ユングが言及しているのは、ヨハネの福音書第14章と第16章にあるものです。このパラクルートの到来というイメージも、私たちの理解にとって非常に重要な心理的シンボルであるため、両章の一部を読んでみましょう。キリストはここで、自分がまもなく死ぬことを告げ、その事実を弟子たちに知らせ、代わりの者が来るから邪魔をするなと言っているのです。これはエルサレム訳からです。

なぜなら、私が行かなければ、弁護者(パラクロテート)があなたがたのところに来ないからです。[ヨハネ16:7]

それは,世は彼を見ず,知らないので,決して受け入れることができないが,あなたがたは,彼があなたがたとともにおり,あなたがたのうちにいるので,彼を知っている。私はあなたがたを孤児にしない。私はあなたがたのもとに戻ってくる。私が生き、あなたが生きるからです。その日、あなたがたは、わたしが父の中におり、あなたがたがわたしの中におり、わたしがあなたがたの中にいることを理解するようになるのです。[ヨハネ14:16]

これはどういう意味でしょうか。それは、ある相手にとっての文字通りの具体的な自己の体現、つまりキリストが当時弟子たちに果たしていた役割が、自我と自己の関係を内面化するために、その文字通りの具体的な体現が死ななければならない、ということなのです。

 

A
B
Here’s an example of finding the hidden meaning in the bible passages:
Edinger:

“I thought this would give me an opportunity to say a few words about the psychological implications of the passage that we know of as the Lord's Prayer. This comes from the sixth chapter of Matthew. Let me remind you of how it goes:”

Our Father who art in heaven, hallowed be thy name. Thy kingdom come, thy will be done on earth as it is in heaven. Give us this day our daily bread and forgive us our trespasses [or debts] as we forgive those who trespass against us, and lead us not into temptation but deliver us from evil. . . .

That prayer has been on the lips of millions and millions of individuals at the times of greatest crisis. It is laden with psychological impact. It is divided into seven "petitions." (Jung speaks of the sixth petition as the words "lead us not into temptation.") When looked at psychologically you see right away that it is a formula for maintaining a connection between the ego and the Self. Let me just illustrate that briefly with each of these seven petitions.

Petition 1. "Hallowed be thy name," or "Thy name be sacred." That means I must remember the transpersonal sacred dimension of life. That is what the ego is reminding itself to remember that life is not just secular, it has a transpersonal dimension.

Petition 2. "Thy kingdom come." The ego here is announcing that it recognizes that the rule of the Self should prevail.
Petition 3. "Thy will be done on earth as it is in heaven." Here the ego is saying, "I am going to live my life out of the same rule that you bring to your kingdom."

Petition 4. "Give us our daily bread." (The Vulgate says, "Give us our supersubstantial bread," which I think puts a nice angle onto it.) The idea there would be a petition or request for the inflow of nourishing images and meaning which is the psychological bread.

Petition 5. "Forgive us our trespasses," or "our debts." I prefer ''trespasses" (though debts is the more common translation) because it emphasizes the nature of the ego's sin against the Self. Its characteristic sin is the inflation of identifying with the Self in other words, trespassing on the Self's territory.

Petition 6. "Lead us not into temptation," is the one Jung refers to, because the fact is that the Self in its desire for total realization, total incarnation of its opposite nature, leads one into evil as well as into good. It is quite understandable that that petition would be included.

Petition 7. "Deliver us from evil." Protect us from disruptive dangers that you cannot help but lead us into. Item 3 is brought up in paragraph 655:

When Christ leaves the earthly stage, he will ask his father to send his flock a Counsellor (the "Paraclete") who will abide with them and in them forever. The Counsellor is the Holy Ghost, who will be sent from the father. This "Spirit of Truth" will teach the believers "all things" and guide them "into all truths.'' According to this, Christ envisages a continuing realization of God in his children, and consequently in his (Christ's) brothers and sisters in the spirit.

What Jung is referring to comes from the fourteenth and sixteenth chapters of John. Let me read parts of both, because this image of the coming of the Paraclete is another very important psychological symbol for our understanding. Christ is here announcing that he is going to die shortly, and he is informing his disciples of that fact, and telling them not to be disturbed because there is going to be a replacement. This is from the Jerusalem translation:

It is for your own good that I am going, because unless I go the Advocate [the Paraclete], will not come to you; but if I do go, I will send him to you. [John 16:7]

I shall ask the Father and he will give you another Advocate [Paraclete] to be with you forever, that Spirit of truth, whom the world can never receive, since it neither sees nor knows him, but you know him, because he is with you, he is in you. I will not leave you orphans. I will come back to you. In a short time the world will no longer see me, but you will see me, because I will live and you will live. On that day you will understand that I am in my Father, and you in me, and I in you. [John 14:16]

What does this mean? It means that a literal, concrete embodiment of the Self for a given person which is the role Christ was fulfilling for his disciples at the time that that concrete, literal embodiment must die in order for the ego/Self relation to be internalized.
 

パラクルートの到来は、臨床的には、元型的な転移の解消のイメージとして理解することができる。したがって、分析の終わりに、転移の解決という問題が最も重要であるとき、分析者は正確に同じメッセージを伝えなければならない。"私は行かなければならない" "私が行くことはあなたにとって有益だ" "私が行かなければあなたの自己への 直接的な内的関係は現れない" そして、その内なる自己との直接的な関係を促進するために、私たちは活発な想像力を奨励しなければならない。分析の後期になると、能動的な想像力は転移を解消するための主要な機関になります。能動的な想像力は、パラクルートを呼び起こすことである。

項目4、パラグラフ657と658は、本当に重要なテーマ、継続的な受肉に関係しています。この考えはユング神話の核心である。

キリストにおける神の受肉は、処女降誕と無罪のゆえに、経験的な人間では全くなかったため、継続と完成を必要とします。聖ヨハネの第一章にあるように、キリストは暗闇の中で輝く光でありながら、暗闇に理解されることはなかった。彼は人間の外側にいて、人間の上にいた。一方、ヨブは普通の人間であったので、彼に、そして彼を通して人類になされた過ちは、神の正義によれば、経験的な人間の中に神が受肉することによってのみ修復されうるのである。この罪滅ぼしの行為はパラクルートによって行われます。なぜなら、人間が神から苦しみを受けなければならないように、神も人間から苦しみを受けなければならないからです。そうでなければ、両者の間に和解はあり得ません。
神の子として召された人々に対する聖霊の継続的で直接的な働きは、実際、受肉の過程を拡大することを意味する。神から生まれた子であるキリストは長子であり、その長子を継ぐ弟や妹がどんどん増えていくのです。

これは継続的な受肉という考え方である。これも個性化のプロセスのひとつですが、抽象的な個性化のプロセスを、より鮮明に、より印象的に表現しているのです。ユングはこのテーマについて、『ヨブ記への回答』の後半で詳しく述べていますが、まず、彼がエラインド・コットシュニグに書いた手紙の一部を読んでいただきたいと思います。英語で書かれたこの手紙は、新しいユング神話の主要なテキストであることを思い出していただきたい。

人間の意義は受肉によって高められた。すなわち、神の自己実現を継続することであり、それは私たちの個性化という課題において表現されます。個体化とは、人間が動物とは異なる真の人間になることを意味するだけでなく、部分的に神格化されることを意味します。これは実質的に、人間が大人になり、自分の存在に責任を持ち、自分が神に依存しているだけでなく、神もまた人間に依存していることを知ることを意味します。神に対する人間の関係は、おそらくある重要な変化を遂げなければならない。予測不可能な王への賛美や、愛する父への子供の祈りの代わりに、私たちの中で責任を持って生き、神の意志を実現することが、神への崇拝と神との交わりの形となるでしょう。神の善は恵みと光を意味し、神の暗黒面は力の恐ろしい誘惑を意味する。[レターズ』2巻、316頁] 。
~エドワード・エッディンガー『神像の変容』75-78ページ

B
A
 失礼ながら、A.それはすべてちんぷんかんぷんです。この人たちは、自分が真実だと信じていることを文字通り書いているのです。

A
B
それはあなたの意味のない意見にすぎません。あなたの意見を裏付けるものが何もないのだから、証拠もない。

B
A
 実は、遺伝学を証明するデータは山のようにあるのです。そしてまた、あなたは何も証明できない自分自身を投影しているのです。って、そんなことないですよ。

A
B
「科学には意味の要素が、宗教には経験論の要素が欠けている。科学は第一の人格の欲求を大いに満たしてくれたが、人文学や歴史学は第二の人格に有益な教えを与えてくれた。
この2つの極の間で引き裂かれ、私は長い間、何にも決められずにいた」。
~CGユング、MDR、学生時代、72ページ。

科学の信条は、空間、時間、因果関係である。4つ目は欠けていて、拒絶されている:プレローマ。~カール・ユング、『C.G.ユングとの対話』、59ページ。

科学的な理解が深まるにつれ、私たちの世界は非人間的になってきた。
~C.G.ユング『人間とそのシンボル』。

科学は内的生活の避難所さえも破壊してしまった。かつては避難所であったものが、今や恐怖の場と化している。~CGユング『魂を求める現代人』209ページ。

 

The coming of the Paraclete we can understand clinically as an image of the resolution of the archetypal transference. Thus, at the conclusion of an analysis, when the issue of the resolution of the transference is uppermost, the analyst must convey precisely the same message: "I must go and it is to your advantage that I go and unless I go your direct inner relation to the Self cannot appear." And in order to promote that inner direct relation to the Self we have to encourage active imagination. In the later phases of analysis active imagination is the primary agency for the resolution of the transference. Active imagination is the evocation of the Paraclete.

Item 4, paragraphs 657 and 658, concerns a really crucial theme, the continuing incarnation. This idea is the core of the Jungian myth:

God's Incarnation in Christ requires continuation and completion because Christ, owing to his virgin birth and his sinlessness, was not an empirical human being at all. As stated in the first chapter of St. John, he represented a light which, though it shone in the darkness, was not comprehended by the darkness. He remained outside and above mankind. Job, on the other hand, was an ordinary human being, and therefore the wrong done to him, and through him to mankind, can, according to divine justice, only be repaired by an incarnation of God in an empirical human being. This act of expiation is performed by the Paraclete; for, just as man must suffer from God, so God must suffer from man. Otherwise there can be no reconciliation between the two.
The continuing, direct operation of the Holy Ghost on those who are called to be God's children implies, in fact, a broadening process of incarnation. Christ, the son begotten by God, is the first-born who is succeeded by an ever-increasing number of younger brothers and sisters.

This is the idea of the continuing incarnation. It's another expression of the process of individuation but it's a more vivid, more evocative symbol for the process of individuation which otherwise has a rather abstract quality about it. Jung says more about this theme later on in Answer to Job, but I first want to read you part of a letter he wrote to Elined Kotschnig. I would like to remind you that this letter, written in English, is a major text of the new Jungian myth.

The significance of man is enhanced by the incarnation. We have become participants of the divine life and we have to assume a new responsibility, viz. the continuation of the divine self-realization, which expresses itself in the task of our individuation. Individuation does not only mean that man has become truly human as distinct from animal, but that he is to become partially divine as well. This means practically that he becomes adult, responsible for his existence, knowing that he does not only depend on God but that God also depends on man. Man's relation to God probably has to undergo a certain important change: Instead of the propitiating praise for an unpredictable king or the child's prayer to a loving father, the responsible living and fulfilling of the divine will in us will be our form of worship of and commerce with God. His goodness means grace and light and His dark side the terrible temptation of power. [Letters, vol. 2, p. 316]
~Edward Edinger, Transformation of the God-Image, Pages 75-78

B
A
 with all due respect A.that's all gibberish. Those people were writing literally what they believed to be true.

A
B
That’s just your meaningless Opinion. You have no proof because there is none to back up your opinion,

B
A
 actually there's a mountain of data that proves genetics. And once again you're projecting your own inability to prove anything. Gibberish i say, good sir.

A
B
“In science I missed the factor of meaning; and in religion, that of empiricism. Science met, to a very large extent, the needs of No.1 personality, whereas the humane or historical studies provided beneficial instruction for No.2.
Torn between these two poles, I was for a long time unable to settle on anything.”
~CG Jung, MDR, School Years, Page 72.

The articles of faith of science are: space, time and causality. The fourth is missing and rejected: the pleroma. ~Carl Jung, Conversations with C.G. Jung, Page 59.

As scientific understanding has grown, so our world has become dehumanized.
~CG Jung, Man and his symbols.

Science has destroyed even the refuge of inner life. What was once a sheltering haven has become a place of terror. ~CG Jung, Modern Man in Search of a Soul, p.209,
 

「近代科学は、いわゆる客観的な知識によって、物質を脱神霊化することに終始した。その結果、第一に人間の自然との神秘的な同一性がかつてないほど縮小され、第二に人間の魂に回帰する投射が無意識の恐ろしい活性化を引き起こし、現代人は無意識の精神の存在を仮定せざるを得なくなったのです。" ~Jung, CW II, Para. 375.

中世の錬金術は、人間が試みた神の世界秩序への最大の介入への道を準備した。錬金術は科学時代の幕開けであり、科学精神のデーモンが自然の力を強制して、それまで知られていなかったほど人間に奉仕させたのである。ゲーテは錬金術の精神から「超人」ファウストの姿を生み出し、この超人によってニーチェのツァラトゥストラは、神は死んだと宣言し、超人を生み出そう、「自分の七つの悪魔から自分のために神を創ろう」という意志を宣言したのである。ここに、今日の世界で働いている力を解き放った真の根源、精神の奥底にある準備過程を見出すことができる。科学と技術は確かに世界を征服したが、精神が何かを得たかどうかは別の問題である。~カール・ユング、CW13、163頁。

B
A
 このように、あなたは明らかに多くの時間を費やして、コピーペーストの引用を集め、それを読者に浴びせようとしています。

A
B
あなたが気づかないのは、私が使っている方法は、人がどのように自分の立場に到達したかを示す経験主義だということです...あなたはこの方法を勉強した方がいいかもしれませんね 😉。

B
A
経験主義を試しているのは良いことです。しかし、あなたが神学にそれを適用することができると思うならば、あなたはあなたの車輪を回転させている。ってな感じです。

A
B
ユングが「私は信じていない-私は知っている」...という発言で遠回しに得ているのは、自己実現です。彼は自己実現について説明しているのです。自己実現するまでは、まだ神を「知らない」からこそ神を信じるのであって、自己実現した後は神を「知っている」のです。

自己実現
私はこの中心を「自己」と呼んでいます。知的には、自己は心理的な概念に過ぎず、私たちが把握できない未知の本質を表現するための構成要素です。それは、「私たちの中の神」と呼ばれてもおかしくない。私たちの精神生活の始まりは、この点に密接に根ざしているように思われ、私たちの最高で究極の目的は、すべてこの点に向かって努力しているように思われる。このパラドックスは、私たちの理解の埒外にあるものを定義しようとするとき、いつものように避けられないものである。"
~CG ユング、CW 7、パラ399。

「東洋の宗教的実践の目標は、西洋の神秘主義のそれと同じである:自我から自己へ、人間から神へと重心を移すことである。これは、自我が自己の中に消え、人間が神の中に入ることを意味する" ~CGユング、CW11、パラ958。

個体化とは「個人」になることであり、「個人」が私たちの最も内側にある、最後の、そして比類のない独自性を包含する限り、それはまた、自分自身になることを意味するのである。したがって、「個性化」を「自己存在になる」あるいは「自己実現」と訳すことができる。
~カール・ユング、CW7、パラ266参照。

 

"It remained for modern science to despiritualize matter through its so-called objective knowledge of matter. All anthropomorphic projections were withdrawn from the object one after another, with a twofold result: firstly man's mystical identity with nature was curtailed as never before, and secondly the projections falling back into the human soul caused such a terrific activation of the unconscious that in modern times man was compelled to postulate the existence of an unconscious psyche." ~Jung, CW II, Para. 375.

Medieval alchemy prepared the way for the greatest intervention in the divine world order that man has ever attempted alchemy was the dawn of the scientific age, when the daemon of the scientific spirit compelled the forces of nature to serve man to an extent that had never been known before. It was from the spirit of alchemy that Goethe wrought the figure of the “superman” Faust, and this superman led Nietzsche’s Zarathustra to declare that God was dead and to proclaim the will to give birth to the superman, to “create a god for yourself out of your seven devils.” Here we find the true roots, the preparatory processes deep in the psyche, which unleashed the forces at work in the world today. Science and technology have indeed conquered the world, but whether the psyche has gained anything is another matter. ~Carl Jung, CW 13, Para 163

B
A
 well I'll give you this, Andrew, you've obviously spent a lot of time amassing a collection of copy paste quotes that you can attempt to barrage the reader with in hopes I'm sure of confusing the reader even further with all of this random gibberish that's all based on false presumptions and biased conclusions.

A
B
What you fail to notice is the method I use is empiricism where one shows how they arrive at their position... you might do well to study this method. 😉

B
A
is good to know you're trying out empiricism. But if you think you can apply that to theology, you're spinning your wheels. Your control is no control at all.

A
B
What Jung is getting at in a round-about way with his “I don’t believe – I know”… statement is Self-realization. That’s what he’s explaining, Self-realization. And so until we become Self-realized we believe in God because we don’t yet “know” it… and after Self-realization we “know” God.

Self-realization:
“I have called this centre the self. Intellectually the self is no more than a psychological concept, a construct that serves to express an unknowable essence which we cannot grasp as such, since by definition it transcends our powers of comprehension. It might equally well be called the “God within us.” The beginnings of our whole psychic life seem to be inextricably rooted in this point, and all our highest and ultimate purposes seem to be striving towards it. This paradox is unavoidable, as always, when we try to define something that lies beyond the bourn of our understanding.”
~CG Jung, CW 7, para 399.

"The goal of Eastern religious practice is the same as that of Western mysticism: the shifting of the center of gravity from the ego to the Self, from man to God. This means that the ego disappears in the Self, and man in God." ~CG Jung, CW 11, Para 958.

Individuation means becoming an “individual,” and, in so far as “individuality” embraces our innermost, last, and incomparable uniqueness, it also implies becoming one’s own self. We could therefore translate individuation as “coming to selfhood” or “self-realization.”
~Carl Jung, CW 7, Para 266