私はカメレオンを認識し、もはや大地を這い、色を変えて生まれ変わることを望まず、光を与え、光を吸わない太陽のように、自分の力で存在することを望むようになりました。それは地球のものだ。私は自分の太陽的な性質を思い出し、自分の上昇に急ぎたいのである。
-カール・ユング『リベル・ノヴス』277ページ

I recognized the chameleon and no longer want to crawl on the earth and change colors and be reborn; instead, I want to exist from my own force, like the sun which gives light and does not suck light. That belongs to the earth. I recall my solar nature and would like to rush to my rising.  -Carl Jung, Liber Novus, Page 277

 

自分というものを意識していないうちは生きていけるが、意識してしまうと墓場から墓場へ転落してしまう」。生まれ変わると、最終的には病気になる。だから、お釈迦さまはついに生まれ変わることをあきらめたのです。すべての生まれ変わりの後、あなたはまだ大地を這うライオン、カメレオン、戯画、色を変えやすいもの、這うきらめくトカゲ、しかし正確にはライオンではない、その性質は太陽に関連しており、自分の中から力を引き出す、環境の保護色で這い回らない、隠れることで自分を守らないものである。私はカメレオンを認識し、もはや大地を這いずり回って色を変え、生まれ変わることを望まず、光を与え、光を吸わない太陽のように、自分の力で存在することを望むようになりました。

それは地球のものです。私は自分の太陽的な性質を思い出し、自分の上昇に急ぎたい。しかし、廃墟が私の行く手を阻みます。私のカメレオン肌は震え上がる。彼らは私に干渉し、私を染めようとする。しかし、それはもはやあってはならないことです。善も悪も私の主人にはならない。私は笑いものにされた生き残りの彼らを押しのけて、再び自分の道を進み、東方へと導かれる。長い間、私と私自身の間に立っていた喧嘩腰の権力者たちは、私の背後に横たわっている。"
- C.G.ユング『赤い本』。リベラ・ノヴァス

 

“As long as you are not conscious of your self you can live; but if you become conscious of your self you fall from one grave into another. All your rebirths could ultimately make you sick. The Buddha therefore finally gave up on rebirth, for he had had enough of crawling through all human and animal forms. After all the rebirths you still remain the lion crawling on the earth, the Chameleon, a caricature, one prone to changing colors, a crawling shimmering lizard, but precisely not a lion, whose nature is related to the sun, who draws his power from within himself who does not crawl around in the protective colors of the environment, and who does not defend himself by going into hiding. I recognized the chameleon and no longer want to crawl on the earth and change colors and be reborn; instead I want to exist from my own force, like the sun which gives light and does not suck light.

That belongs to the earth. I recall my solar nature and would like to rush to my rising. But ruins stand in my way They say: 'With regard to men you should be this or that.' My chameleonesque skin shudders. They obtrude upon me and want to color me. But that should no longer be. Neither good nor evil shall be my masters. I push them aside, the laughable survivors, and go on my way again, which leads me to the East. The quarreling powers that for so long stood between me and myself lie behind me.”
― C.G. Jung, The Red Book: Liber Novus

 

 

 

 

【新共同訳】
マタイ
◆主の晩餐
 26:26 一同が食事をしているとき、イエスはパンを取り、賛美の祈りを唱えて、それを裂き、弟子たちに与えながら言われた。「取って食べなさい。これはわたしの体である。」
 26:27 また、杯を取り、感謝の祈りを唱え、彼らに渡して言われた。「皆、この杯から飲みなさい。
 26:28 これは、罪が赦されるように、多くの人のために流されるわたしの血、契約の血である。
 26:29 言っておくが、わたしの父の国であなたがたと共に新たに飲むその日まで、今後ぶどうの実から作ったものを飲むことは決してあるまい。」
 26:30 一同は賛美の歌をうたってから、オリーブ山へ出かけた。