秘湯として有名な十勝岳温泉の凌雲閣に泊まって来ました。期待以上の旅館では無かったです。

Stayed 1 night at Ryounkaku in Tokachi-dake Onsen which is famous for being a hidden hot spring. It isn’t a good hotel than we expected.


21時に着いたら受付は無人でしたが、鍵は部屋に置かれており、部屋には入れました。

The check-in counter was unavailable due to our delayed arrival.


秘湯を守る会。

The association of hidden onsen.


札幌市内と異なり、3月末でも銀世界。
Different from Sapporo, it was all white out there even in the end of March.




宿からバックカントリースキーをする人が見えました。

Could see people skiing at backcountry.








貸切だったので館内の温泉を撮影。

There was no guest other than us and taken this pic at the onsen of the hotel .


天井に溜まった水滴が背中に当たり冷たかった。

Water was dripping on us from the ceiling.