先日、自宅から車で10分位のところに幌見峠と言う、森の中に有る峠を発見したので、早速行って来ました。

The other day, I found Horomi Path pretty close to my house about 10 mins by car and yesterday we visited it.


地下鉄の円山公園駅から幌見峠までは4.1km、車で11分です。

It’s only 4.1km away from metro Maruyama-Koen station and takes 11 mins by car from the station to there.


幌見峠を登って直ぐにラベンダー園が有りました。入口の看板に7月末でラベンダー園は終了してしまったと記載がありましたが、入場料は車1台で500円だったので、入園しました。
There is the lavender garden just next to the Path. Although the main signboard says lavender season is over, we decided to go inside the garden cos itcost only 500 JPY per car.

園内からの眺めは凄く良かったです。写真を見るとそんなに良くは見えないかもですが。園内に30分程滞在しましたが、貸し切りでした❗️
Views from the garden are maravillosooooo though it doesn’t look like so. We stayed there more than 30 mins and it had been booked out for us❗️

自宅から直ぐのところで存分に森林浴が出来るのは溜まらなく幸せです。峠を通る際は窓を全開にして、木の匂いを家族全員で楽しみました。至福。
It’s really happy to enjoy a relaxing time in the forest which is close to my house. We kept the windows open and smelled trees when passing by the Path. Habibi, it’s al-hamdulilla.