$書画家 田中太山オフィシャルブログ Powered by Ameba




『顔に笑みを心に温もりを』

田中太山は、『遊び心を取り入れて楽しみながら一生懸命』をテーマに作品制作をしています。

なぜならば作家が笑顔であれば作品も笑顔に、そして見る人も笑顔になると考えるからです。

見る者を笑顔にさせ、笑顔同士が触れ合い、世界中に笑顔を満ちあふれさせる。

それが田中太山の作品達です。

今回の展示会では墨と朱墨のみで構成されたシンプルな色合いでかわいらしい仏画に前向きな言葉を添えたものを中心に、日本ならではの掛け軸に仕上げたものを30点ご用意いたしました。

展覧会の目玉は田中太山考案の文字を絵のようにデザインする『笑文字~えもじ~』を用いた『笑文字般若心経』です。

文字を絵にする書画。

絵に文字を添える書画。

文字と絵の融合が書画家:田中太山の『書画』です。

見ていると自然に笑顔になれる温かい展覧会です。

あたたかい気持ち香る笑顔の花を咲かせにいきます。


===============================
“Smile on your face, warmth in your heart”

My name is Taisan Tanaka.

I am a calligrapher and a painter from Japan.

I have dedicated my life to producing pieces of work as an artist. What I always keep in mind at work is to express my own playful mind in my painting as much as I can. To do so, I can truly enjoy the drawing process myself and keep a smile on my face. I believe that if I, the painter, keep a smile, the pieces of paintings will become happy with smile, and the people seeing my pictures will end up smiling. This chain reaction of smiling always exits in my mind while I am being at work. I never doubt that the pieces of my work have the power to make people happy with smile and cause a plethora of smiles around the world.

I am very happy to have this precious opportunity to hold a personal exhibition here in New York. For this private exhibition, I have newly prepared thirty pieces of paintings, which are placed on Japanese-style hanging wall scrolls. The paintings are drawn in black and red inks only, with a lovely Buddhist figure and some positive phrases.

The featured art in this exhibition is “Heart Sutra” written in my original style pictograph. In my paintings, letters turn into pictures and vice versa. My originality can be found in a unique co-existence of letters and pictures in complete harmony.

I sincerely hope that my paintings will interest you and throw you into natural smile.

===============================

■■田中太山ニューヨーク個展情報■■
2013年11月14日(木)~20日(水)
10:00 am ~17:00 pm
※11月17日(日)ギャラリー閉館

【個展場所:日本クラブギャラリー】
The Nippon Club
145 West 57th St., New York, NY 10019
( Office: 212.871.7160
2 Fax: 212.581.3332
■■■■■■■■■■■■■■■■■■