気になった本♬ Books that caught my attention♬ | 白石謙二のパワフルヴォイストレーニング日記

白石謙二のパワフルヴォイストレーニング日記

Kenji Shiraishi's powerful voice training diary

先日、日経新聞に広告掲載されていた本がとても気になりました。

The other day, I became very interested in a book that I saw advertised in the Nikkei newspaper.


皆に聞くと「ぜひ読んで学びたい」というので、買って全校に送りました。

When I asked everyone, they said they would love to read it and learn from it, so I bought it and sent it to the whole school.


確かに、新人だけじゃなく、後輩や部下を持つ社員にも役立つ内容です。

Indeed, the content is useful not only for new employees, but also for employees who have junior employees or subordinates.


早速、レビューをくれたスタッフもいました。

Some staff members immediately provided feedback.


 書籍を拝読しました。50項目ありますが、その多くは私がこの会社に入り、直接OJTで教わった事で、どの仕事においても共通する大切な教えであったことを再確認できました。

 後輩へ指導する際の文言は、全て社長が私にかけてくださってきた言葉そのままで、相手の納得を引き出すことの重要性を復習出来た思いでした。

 また、『世の中の新人からのQ』が具体的に多数書かれており、我が社の現場における経験と相まって、更に学びが深まりました。


I read the book. There are 50 points, and many of them were things I learned directly during on-the-job training when I joined this company, so I was able to reaffirm that they are important lessons common to all jobs.

The words used to instruct my juniors were all exactly the same as the president had ever said to me, and I felt like I was able to reaffirm the importance of getting the other person to agree. 

In addition, there are many specific questions written about "Questions from newcomers all over the world," and combined with my own experiences in the field at my company, I was able to learn even more.


パワフルヴォイスは、企業研修も多数請け負っている会社ですので、普遍的なところで共通点も多いのだと思いました。

Powerful Voice is a company that also undertakes a large number of corporate training programs, so I thought we would have a lot of common ground in universal areas.