比べてみました♬ I compared them♬ | 白石謙二のパワフルヴォイストレーニング日記

白石謙二のパワフルヴォイストレーニング日記

Kenji Shiraishi's powerful voice training diary

左の肋骨が2本折れたのですが、第7のほうが折れ方が悪く肺を傷つけることになりました。

I broke two ribs on my left side, but the seventh rib broke worse and ended up damaging my lung.


折れた骨の先が尖っていて、また肺を傷つける可能性があったので、先端を丸めていただきました。

The tip of the broken bone was sharp and there was a possibility that it could have damaged the lung again, so I had the tip rounded off.


よって、第7の肋骨は離れ離れになりました。

Thus, the seventh rib was separated.


肋骨は左右に12本ずつあるので、問題ないとのことです。

There are 12 ribs on each side, so it's not a problem.


そして、第6は折れたままとなっています。

And the sixth remains broken.


自然治癒を待つのみです。

I'll just wait for it to heal naturally.


当たり前ですが、現在の状況で胸式呼吸をやろうとすると、とんでもなく痛いです。

As you can imagine, if I try to do chest breathing in my current situation, it would be extremely painful.


ところが、腹式呼吸だと全然痛くない。

However, abdominal breathing doesn't hurt at all.


病院ではその区別なく、深呼吸を求められるので、ボイストレーニングをやっていて、良かったなと思いました。

At the hospital, there is no distinction and I am asked to take deep breaths, so I am glad I did voice training.


ただ腹式呼吸のほうが肺が広がるのと、腹圧が強くなるので、今の僕にとっては、胸式呼吸のほうがリスクがないのかなと思いました😊

However, abdominal breathing expands the lungs and creates stronger abdominal pressure, so I thought that chest breathing might be less risky for me at this point in time😊