Consumer Protection Legislation Part 2 消費者保護法制 第2部
Business Protection from Misleading Marketing Regulations 2008 (BPR) 2008年誤解を招くマーケティングからの事業者保護規則(BPR)
Stops businesses misleading other businesses and 他の企業に誤解を与えるようなビジネスを止めさせ
- causing them to take an action they wouldn’t normally, eg enter into a contract with you, lose a client/potential client, incur unnecessary expenses, etc
通常であれば取らない行動を取らせる、 例えば、あなたと契約を結ぶ、顧客や潜在顧客を失う、不必要な出費をする、など。
- harming them through deception, eg making an unfair comparison with another company 他社との不当な比較など、欺瞞によって損害を与えること。
Examples(ダメな例)
- Making exaggerated, unsubstantiated statements, eg No 1 agent in the area; we have sold more houses in the area than other agents 誇張された、根拠のないステートメントを作る、例えば、地域でNo.1エージェント、我々は他のエージェントよりも地域でより多くの家を販売している。
- Making misleading statements about the company that could affect a consumer using their services, eg incorrectly suggesting a company is larger or open longer hours than another その会社のサービスを利用する消費者に影響を与えるような、その会社に関する誤解を招くような発言をすること。例えば、その会社が他の会社よりも規模が大きかったり、営業時間が長かったりすることを誤って示唆すること。
MUST REMEMBER! 覚えておかなければならない!
All claims made about a property agency by another property agency need to be fair, objective and substantiated. 他の不動産会社から不動産会社についてなされるクレームはすべて、公正で客観的で、実証されたものでなければならない。
SALE OF GOODS ACT 1979/PART 1 CONSUMER RIGHTS ACT 2015 品販売法(1979年)/消費者の権利法(2015年)第1部
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