Hard To Explain | September 9 Records




Was an honest man.
Asked me for the phone;
Tried to take control

I don't see it that way.
I don't see it that way.

We shared some ideas.
All obsessed with fame;
Says we're all the same

I don't see it that way.
I don't see it that way.

Raised in Carolina,
"I'm not like that"
Trying to remind her
When we go back.

I missed the last bus, I'll take the next train
I try but you see, it's hard to explain.
I say the right things, but act the wrong way
I like it right here, but I cannot stay.
I watch the TV; forget what I'm told
Well I am too young, and they are too old.
The joke is on you, this place is a zoo.
"You're right it's true"

Says he can't decide.
I shake my head to say
Everything's just great.

I just can't remember
I just can't remember.

Raised in Carolina, she says:
" I'm not like that."
Trying to remind her
When we go back.

I say the right things but act the wrong way
I like it right here but I cannot stay.
I watch the TV; forget what I'm told
Well I am too young, and they are too old.
Oh man, can't you see I'm nervous, so please,
Pretend to be nice, so I can be mean.
I miss the last bus, we take the next train
I try but you see, it's hard to explain.

by The Strokes


和訳

かつては正直者だった
電話を欲しいと俺に頼んだ
操ろうとした
 
俺はそういう風には見ていない
俺はそういう風には見ていない

いくつかのアイディアを共有した俺達
その全ては名声にとらわれていた
俺達はみな同じだと言う

俺はそういう風には見ていない
俺はそういう風には見ていない
 
カロライナで育った
「私はそういう風じゃない」
彼女に思い出させようとしてる
俺達がいつ戻るのかを

最終のバスを逃した、次の電車に乗ろう
試してはみるけど、説明しづらいな
正しい事を言って、間違って行動する俺
ここが好きだけど、いつまでも居られない
TVを見て、言われたことを忘れる
俺は若すぎ、彼らは歳を取りすぎ
君をネタにしたジョーク、この場所は動物園
「その通り、あなた正しい」

彼は決められないと言う
俺の頭を振り、言えよ
全てはただ素晴らしいと

カロライナで育った
「私はそういう風じゃない」
彼女に思い出させようとしてる
俺達がいつ戻るのかを
 
正しい事を言って、間違って行動する俺
ここが好きだけど、いつまでも居られない
TVを見て、言われたことを忘れる
俺は若すぎ、彼らは歳を取りすぎ
あぁ、俺が緊張してるんだって分からないかい?
親切な振りをしてくれ、そしたら俺は意地悪くするから
最終のバスを逃した、次の電車に乗ろう
試してはみるけど、説明しづらいな